Wat is er nieuw

Advies gevraagd

Zoobaby2310

Member
Lid geworden
17 januari 2017
Leeftijd
33
Goedemorgen,

Ik heb nu mijn groepje CB garnalen in een Tetra 30 liter bakje zitten.
Maar stiekem zit ik er over na te denken om overstappen naar een 60 liter bak..

Maarja welke dan...:S:help:

Ik zag deze bij de Hornbach

https://www.hornbach.nl/shop/HAGEN-Aquarium-Marina-basic-54-60-x-30-x-30-cm/8808560/artikel.html

_gAErZQkaeY4N5F7wIoIOq1uPpN1qUsu.jpeg

of deze https://www.hornbach.nl/shop/JUWEL-Aquarium-Primo-60-led-zwart/6076404/artikel.html

_gAErZQkaeY4N5F7wIoIOq1uPpN1qUsu.jpeg

Kunnen jullie mij misschien helpen? wat is het voordeel van Led en wat is beter gaan voor een onbekend merk of voor een bekend merk zoals JUWEL?

Owja en niet geheel onbelangrijk maak ik de garnalen wel blij als ik ze over ga zetten naar een groter bak?

Alvast bedankt:thumbs:

Mijn keuze gaat nog steeds naar een kale bak die je zelf aankleed. Ik zou opnieuw voor LED kiezen want ik vind het prachtig wat je hier mee kan doen! En je kan je filter zelf kiezen en voor een "garnalen proof" filter gaan.

Moet je wel een beetje handig zijn als je een lichtkap wilt maken enzo.

Mijn keuze gaat nog steeds naar een kale bak die je zelf aankleed. Ik zou opnieuw voor LED kiezen want ik vind het prachtig wat je hier mee kan doen! En je kan je filter zelf kiezen en voor een "garnalen proof" filter gaan.

Moet je wel een beetje handig zijn als je een lichtkap wilt maken enzo.

Twee linkerhanden op klusgebied helaas :juggle:

Twee linkerhanden op klusgebied helaas :juggle:
Tjah dan zou ik eens opzoeken wat de led van de juwel kan ! Nu stuur ik alles appart aan mat een tc420. Als deze led ook mooi en eenvoudig te regelen valt en ook nog eens genoeg licht voorziet zou ik hier voor durven gaan. Voor het glas of de filter maakt het volgens mij niet echt uit of je juwel of een ander merk(merkloos) neemt. Ik vind persoonlijk vooral dat je veel betaald voor de naam alleen ;-)!

Als je wil kiezen tussen de Marina en de Juwel, zou ik zelf altijd voor de Juwel gaan.

Bij de marina heb je last van condenswater dat langs de buitenkant van de bak loopt.
Bij de Juwel is de deksel zo aangepast, dat het condenswater weer gewoon terug de bak in loopt.

De afwerking van de Juwel is ook een stuk mooier dan die van de Marina.

Bij beide aquaria zul je een filter moeten kopen dat garnalenproof is.
Ik ken het filter van Marina niet, maar die van Juwel zijn ondingen.

Heb zelf de Primo 70, die is wat hoger dan de 60.
Het aquarium bevalt me prima.

Als je wil kiezen tussen de Marina en de Juwel, zou ik zelf altijd voor de Juwel gaan.

Bij de marina heb je last van condenswater dat langs de buitenkant van de bak loopt.
Bij de Juwel is de deksel zo aangepast, dat het condenswater weer gewoon terug de bak in loopt.

De afwerking van de Juwel is ook een stuk mooier dan die van de Marina.

Bij beide aquaria zul je een filter moeten kopen dat garnalenproof is.
Ik ken het filter van Marina niet, maar die van Juwel zijn ondingen.

Heb zelf de Primo 70, die is wat hoger dan de 60.
Het aquarium bevalt me prima.

Bedankt voor je reactie!

Ik zag toevallig vandaag de juwel staan op MP voor 50 euro (in de winkel nieuw 85euro)
Ik heb nu in de 30 liter bak een aquael mini pat filter is deze ook sterk genoeg voor een 60 cm bak?

Deze ervaring heb ik ook en vul de bak dan ook tot 2mm onder de kap. Dan heb je dit niet maar als je het financieel kan doen dan zou ik voor een andere gaan en er als filter een Aquaell mini pat bijkopen of een BOB filter van de APO.

Bedankt voor je reactie!

Ik zag toevallig vandaag de juwel staan op MP voor 50 euro (in de winkel nieuw 85euro)
Ik heb nu in de 30 liter bak een aquael mini pat filter is deze ook sterk genoeg voor een 60 cm bak?

Filtertje is denk ik niet groot genoeg voor een 60 cm bak.
Hangt er ook een beetje vanaf wat je er in doet qua vissen of garnalen.

Ja klopt maar de BOB heeft 2 sponzen meende ik uit mn hoofd. Als je enkel wat garnalen gaat houden dan zou een enkele ook nog wel volstaan denk ik.

Ja klopt maar de BOB heeft 2 sponzen meende ik uit mn hoofd. Als je enkel wat garnalen gaat houden dan zou een enkele ook nog wel volstaan denk ik.
Je kan op de Aquael ook twee sponsen plaatsen.

Filtertje is denk ik niet groot genoeg voor een 60 cm bak.
Hangt er ook een beetje vanaf wat je er in doet qua vissen of garnalen.

Ik denk dat ik niet heel veel aan mijn huidige bestand zal aanpassen(40 tal CB, 4 corydoras habrosus en 4 otocinclus), misschien nog een paar Corry's erbij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan