advies gevraagd


Rogier90

Member
Lid geworden
16 mei 2015
Berichten
9
Locatie
Duiven
Hoi

Mijn Juwel van 80cm 96liter is op dit moment aan het in draaien, over 3 weken de vissen overzetten, heb nu een klein bakje van 20 liter.

Vis bestand tot nu toe:
6 Rasbora's hengli
3 Corydora's sterbai
6 Vuurgarnaaltjes
en ongeveer 10 Guppy's

Wil in de grote bak mijn bestand uit berijden naar:
9 Rasbora's hengli
6 Coydora's
6 Vuurgarnaaltjes
10 Guppen

Weet iemand nog leuke vissen die hierbij in kunnen?? Het liefst met een beetje kleur
 
Ze zitten nu erg krap dus. mooi dat ze straks groter komen te zitten.
Je mag zeker wel 6 Cory s nemen of misschien nog beter 8. Ik zou dan de Guppen weglaten want je hebt zo de bak vol met jongen weer.
Persoonlijk vind ik de Espei net iets mooier gekleurd dan de Hengeli hoor, maar dat is persoonlijk.
Je kan ipv de Guppen ook een schooltje kardinalen nemen bijvoorbeeld al zitten die wel in de laag van de Hengeli s. Maar dat doen de Guppen ook deels al.
 
ok� dankjewel, dan ga ik een andere huisvesting voor me Guppen zoeken.
 
Ik had het in je voorstel-topic al geroepen ;)
Persoonlijk zou ik de school Hengeli's uitbreiden en de Cory's ook..
Vuurtjes en Guppen planten zich vanzelf wel voort, hoef je dus niet uit te breiden ;)

Je hebt het over vissen met een beetje kleur.. maar hoe ik ook kijk naar guppen of Hengeli's/Espei's.. die dieren barsten van de kleur ;)
 
Kijk het is jou bak en jij bepaald de vissen, maar uit ervaring weet ik met Guppen dat je heel snel tientallen jongen hebt zitten en die overbevolken je bak als je ze niet kwijt kan.
Daarom neem ik geen Guppen meer in de bakken. Maar natuurlijk is de keus aan jou.

Maar een wat grotere groep Panda s is best mooi hoor. Ik heb in de 80cm ook naast de Espei een aantal kardinalen en dat gaat best samen moet ik zeggen. De Espei zit hier net iets hoger dan de kardinalen.
 
De helft van de guppy's krijgen een nieuwe huisvesting bij de buurman.
 
Heb net even op Internet gekeken maar vind de Sumatraan een leuke vis soort kan ik deze toevoegen aan mijn visbestand?
 
Dan zou ik eerder vijfstreep barbelen aanraden. Dat zijn wat makkelijkere vissen en ze laten de medebewoners met rust.
 
Sumatranen zijn hele mooie en leuke dieren, mits ze goed gehouden worden. Ze hebben echt de ruimte nodig om in een grote groep te kunnen scholen, als dit niet kan, worden ze vervelend naar elkaar en naar medebewoners toe.
Het zijn geen vervelende vissen, ze worden vaak gewoon verkeerd gehouden!

In jou formaat bak zou ik een makkelijkere soort houden.
 
In deze bak inderdaad geen sumatranen gaan houden. Vijfstreepbarbelen is een leuk alternatief.
 

Terug
Bovenaan