Advies - krab(ben)


M

Mayday

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, en hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen! (en als het topic verkeerd is geplaats, tell me).
Voor mijn vriend (die door mij nu ook gek is op vissen, garnalen, kreeften en krabben) wil ik een bak aanschaffen voor alleen een of meerdere krabben. Hij is pas in januari jarig, dus geen haast. Tot nu toe hebben wij op het gebied van krabben alleen ervaring met de rode krab. Voor hem wil ik een ander soort aan gaan schaffen. Wij staan open voor uitdagingen maar het zou ook geen probleem zijn om een 'simpel te onderhouden' soort te hebben. Het zou wel leuk zijn om een gekleurd(er) soort te hebben :)
Ik zou graag advies van jullie krijgen over:
  • Wat voor krab(ben) om aan te schaffen, en hoe is hun leefomgeving etc.
  • Wat voor een bak om aan te schaffen
  • Hoe 'perfect' in te richten voor de krab(ben) (ook kwa belichting e.v.t. en verwarmingselement)
  • Tips en tricks qua verzorging en behoeften
  • Voertips

En als je zelf ervaring hebt met krabben, feel free to tell your story!!
:zwaai:
 
Welkom.

Mijn advies is om ze niet te nemen om de simpele reden dat je ze eigenlijk nooit ziet als je ze een goede huisvesting geeft.
Doe je weinig tot geen verstopplekjes waardoor je ze ziet hebben de diertjes het weer niet naar hun zin en is ook niet de bedoeling.

Dus het lijkt zo leuk maar eigenlijk heb je er niks aan is mijn mening! ;)
 
Welkom.

Mijn advies is om ze niet te nemen om de simpele reden dat je ze eigenlijk nooit ziet als je ze een goede huisvesting geeft.
Doe je weinig tot geen verstopplekjes waardoor je ze ziet hebben de diertjes het weer niet naar hun zin en is ook niet de bedoeling.

Dus het lijkt zo leuk maar eigenlijk heb je er niks aan is mijn mening! ;)
Bedankt voor je reactie!
We ervaren hetzelfde met ons rode krabje en zijn hier dus van bewust :) Maar we wilden sowieso uiteindelijk een paludarium o.i.d. gaan ontwerpen. Gewoon, omdat we dit ook mooi vinden. En bedacht me laatst, waarom dan niet iets moois ontwerpen met de juiste planten voor dus krabben.
 
Wij hebben ook krabjes gehad en zoals John al aangeeft zagen we die eigenlijk nooit en daarom de krabjes maar weer weggedaan.
 

Terug
Bovenaan