Advies nodig! (Algen)


Lost_Person

Member
Lid geworden
23 maart 2022
Berichten
22
Leeftijd
19
Hey!

Ik heb al voor een tijdje last van loshangende algen die graag overal willen plakken. Ik zuig er om de 2 maand wat weg (ook van de algen op de grond) en om de maand doe ik er wat van algenbestrijdingsmiddel in (een bestrijding tegen alle algen), maar niets helpt echt.

Wat zou ik nog tegen deze algen kunnen doen?

Ps: heb geen problemen met mijn vissen. Ze doen het prima! :D
 

Bijlagen

  • 20230326_170453.jpg
    20230326_170453.jpg
    229 KB · Weergaven: 91
Heb je een totaaltje van de bak en hoeveel liter is deze en welk filter gebruik je? Heb je een duidelijke close up van de algen want ik heb de indruk dat het blauwalg is.
 
Help!!
Wat doe ik fout? Ik ben voor het eerst op deze site, en ben niet zo erg handig met de iPad , nu zie ik dat ik antwoord
heb gekregen maar kan niet naar die persoon reageren.
Ik begrijp wel dat dit geen PC hulp site is, maar waarschijnlijk doe ik iets fout?
 
Om op een antwoord te reageren kan je rechts onder het antwoord drukken op "Citeren
 
He getsie Ik zie blauwalg en een flinke kaamlaag. Heb je toevallig geen filter? En staat het bakkie heel de dag in de zon?
 
Heb je een totaaltje van de bak en hoeveel liter is deze en welk filter gebruik je? Heb je een duidelijke close up van de algen want ik heb de indruk dat het blauwalg is.
Ik weet jammer genoeg niet hoeveel er in de bak zit maar ik kan morgen de filter laten zien. De filter werkt met een watervalsysteem :)

Ik zal morgen proberen om een duidelijke close-up te geven
 
He getsie Ik zie blauwalg en een flinke kaamlaag. Heb je toevallig geen filter? En staat het bakkie heel de dag in de zon?
Hey!

Ik heb een filter met watervalsysteem. Mijn bak staat bij het raam, maar ik was al van plan om die wat Verder van het raam (op de kast) te verhuizen. In de paasvakantie ging ik dat sowieso doen. Met stage heb ik nu minder tijd šŸ™ˆ
 

Bijlagen

  • 20230327_162557.jpg
    20230327_162557.jpg
    164.7 KB · Weergaven: 62
Heb je een totaaltje van de bak en hoeveel liter is deze en welk filter gebruik je? Heb je een duidelijke close up van de algen want ik heb de indruk dat het blauwalg is.
Hier zijn foto's van mijn filter en de algen :)
 

Bijlagen

  • 20230327_162557.jpg
    20230327_162557.jpg
    164.7 KB · Weergaven: 54
  • 20230327_162550.jpg
    20230327_162550.jpg
    176.6 KB · Weergaven: 55
Dat is idd blauwalg. Vaak veroorzaakt door: te weinig stroming, afvalstoffen, no3 te kort. Het kan 1 van de 3 of een combinatie zijn. Er is veel over te vinden op internet en dit forum.
 
Hoeveel liter is de bak en welke bewoners heb je en hoeveel en wat is je verversingsbeleid? Wat doe je verder aan onderhoud zoals het filter?
 
Ja das een flinke blauwalg invasie! En aangezien blauwalg eigelijk een bacterie is, doet je algmiddeltje ook niks. Minder lang/fel licht, weg bij t raam en even kijken naar een anti-blauwalg middeltje. Het is idd een combinatie van factoren zoals hierboven beschreven dus mocht je de oorzaak aan willen pakken, lees je dan in over blauwalg. Succes!
 

Terug
Bovenaan