Wat is er nieuw

advies over Lido 120 met grote boomstronk (incluis fotookes)

Lid geworden
4 oktober 2024
Leeftijd
47
Dag Luitjes,

De lido120 (60*60*40cm) opgepoetst en ben een beetje bezig met de indeling om te proberen een grote boomstronk te aquascapen in mijn lido120. Het scheelt natuurlijk een bak met geld als ik niet veel hardscape hoef te kopen.

1. Misschien is het geloogd hout. Kan je geloogd hout na een wekenlang badcycli gebruiken in een aquarium?
2. Ik heb wat foto's gemaakt en hieronder geplaatst en de vraag is welke de voorkeur geniet en ik het niet moet proberen en gewoon moet gaan voor wat meerdere kleine stukskes?.

1 boomstam aquascape.jpg
1 boomstam aquascape.jpg
2 boomstam aquascape.jpg
43 boomstam aquascape.jpg
42 boomstam aquascape.jpg
41 boomstam aquascape.jpg
33 boomstam aquascape.jpg
32 boomstam aquascape.jpg
31 boomstam aquascape.jpg
13 boomstam aquascape.jpg
12 boomstam aquascape.jpg
3 boomstam aquascape.jpg
11 boomstam aquascape.jpg

2 boomstam aquascape.jpg
1 boomstam aquascape.jpg
2 boomstam aquascape.jpg
43 boomstam aquascape.jpg
42 boomstam aquascape.jpg
41 boomstam aquascape.jpg
33 boomstam aquascape.jpg
32 boomstam aquascape.jpg
31 boomstam aquascape.jpg
13 boomstam aquascape.jpg
12 boomstam aquascape.jpg
11 boomstam aquascape.jpg
3 boomstam aquascape.jpg

Thanks en groetjes,

Burger!

Als je 'm nu eens met de wortels aan de filterkant zet, dan ipv naar achteren gedraaid, meer naar voren gedraaid neerzet?

Ook een mogelijkheid is om 'm mbv een steen onder het massieve deel wat verticaler te zetten?

Zagen in aquariumhout mag niet van de professionele aquascapers, breken of klieven met een bijl of je hand.
Ik weet dat het een grote bonk hout is, maar in de aquascape video's kopen ze 45kg stenen om de helft te gebruiken in een aquascape van 40*60*40. Dus toen dacht ik, tsja, die boomstam is ook groot en de lido is 20 cm hoger........

Waar je tegenaan kunt lopen als je dit grote stuk gebruikt kan zijn dat er dode spots komen in de stroming achter het hout.

Ik vind het een grote klomp voor dat formaat aquarium. Persoonlijk vind ik het ook niet zo’n mooi stuk hout, maar daar kom je soms pas achter nadat je het gekocht hebt. Is mij ook al overkomen

Wel bedankt allemaal! Plannen aangepast, in mijn 40cm vissenkom zit al veel planten (crypto's, windelovs, waterpest, anubias petito etcetcetc) en merendeel kan ik gebruiken om onderstaande aquascape trachten te benaderen zonder de lelijke bodem (dat wordt gewoon zandkleurig zand). Wat kienhout, 2 soorten bodem en eventueel wat keien en/of kiezels en ik kom al een heel eind.

1749315248997.png

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan