Wat is er nieuw

Advies over planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Boro0
  • Startdatum Startdatum
B

Boro0

Guest
Beste lezer,

Onlangs een aquarium "tegen het lijf gelopen". Besloten het mee te nemen en raakte ge�nteresseerd dus opgezet en wat planten gekocht en alles opgezet. Pas achteraf begonnen met lezen en nu dus vooral veel vragen over mijn planten en hoe ze gezond te houden. Het begint al met dat ik geen idee heb welke planten het zijn, en dus ook niet hoe ze te verzorgen.

Bijgevoegd een foto van mijn 3 aquarium planten. Op APO vergeleken en ik gok op de volgende 3 planten:

- Echinodorus Ozelot
- Samolus floribundus
- Micranthemum umbrosum

Wat denken jullie?

Ik heb de planten uit het plastic emmertje en steenwol gehaald na aanschaf. Wat voedingsbodem onder het grind gelegd en de wortels daar tussen "gepropt". En dus niks bijgeknipt o.i.d.. Moet ik dit alsnog doen? Ook heb ik op advies van de aquariumzaak een bacteriemengseltje eraan toegevoegd.

Vooralsnog ziet alles er redelijk gezond uit (na 3 dagen), maar dit wil ik graag zo houden. Alle tips zijn welkom!

BVD

IcBHH6eQua6da-cUxI5idkYCgU8tuRj7.jpeg

Leuk begin 😉
Heb je al een idee van de dieren die deze bak gaan bewonen?

Edit: Wel even een week of 3 laten pruttelen..

@ Kellemes

Niet veel. Is een klein aquarium. Kleine visjes of garnaaltjes denk ik erin te gaan houden. Bijvoorbeeld:

- Dwergharnasmeerval;
- Neon tetra;
- Dwergrasbora of
- Crystal Red garnaal.

Ik gebruik deze post ook even om wat vragen uit mijn eerste post te herhalen:

- Kan iemand a.d.h.v. mijn eerste post vertellen welke planten precies ik nu heb? (dan kan ik opzoeken hoe ze te verzorgen)
- Is het aan te raden 2 willekeurige soorten van bovenstaande vissen/garnalen te houden in dit aquarium?

BVD!! 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan