Advies visbestand nieuw aquarium


N

Nick r.

Guest
Hey iedereen ,

Ik ben nieuw in de hobby en had graag wat meer advies gekregen over het aantal vissen en welke eerst in het aquarium te plaatsen.

Het gaat om een bak van:
80cm lengte
40cm hoogte
30cm breedte
(Afbeelding geeft jullie een beter idee hoe de bak er op dit moment uitziet)
20180319_182006.png


Het aquarium heeft op moment van schrijven 2.5 week gerijpt, en ik zou binnekort toch de eerste visjes willen plaatsen.
Graag had ik jullie mening/tips/advies gekregen over volgend vissenbestand dat ik wil huisvesten.

-apistogramma borrelli (koppel)

-betta splendens (1x man)

-corydorras (8x)
(zoveel soorten hopelijk kunnen jullie mij helpen)

-kardinaaltetra (10x)

Belangrijke vraag die mij nog rest. Zit ik goed qua aantal vissen of is het toch wat een te groot aantal ?

Mvg Nick.
 
Bak ziet er gaaf uit! Zou zelf niet gaan voor een combinatie van corydoras en apisto, kans dat deze laatste de corydoras weg jagen als ze een nest hebben.
Aan te raden is 4 weken wachten voor de eerste vis in de bak komt en dan geleidelijk toevoegen gedurende een paar weken, dus niet alles in 1x

Een open bak en betta is af te raden. Deze vissen happen lucht en de temperatuur van de lucht mag niet veel kouder zijn dan die van het water, wat vaak met een open bak wel het geval is.

Leuke soorten wat mij betreft qua corydoras
Panda
Similis
Goldstripe
 
Apistogramma en Betta samen in een bak werd mij toen toch sterk afgeraden.
 
Je apisto's kunnen erg territoriaal worden en dan raken ze in conflict met de cory's vrees ik. Daarnaast zijn de apisto's prachtig kleurrijk, wat ze een zeer slechte match maakt met de betta. Wat je ook doet, in ieder geval OF betta OF apisto's in dit geval. Die betta maakt ze af. Verder sluit ik me aan bij bovenstaande reacties.
 
een betta (neem even aan Betta splendens) zal zich in een dergelijke bak inderdaad niet erg op zijn gemak voelen, naast dat de bak open is waar de vis verkouden kan worden (zoals hierboven ook al gezegd is) vind ik de inrichting voor een betta erg open. misschien is het leuk om een Laetacara soort te combineren met de corydorasjes, en kardinalen? deze zwemmen wat hoger als de apisto's en zullen hierdoor minder botsen met de corydorasjes.
 

Terug
Bovenaan