Afrikaanse reuzen slakken


C

Casandra

Guest
Halloo allemaal
Heeft er hier ook iemand verstand van afrikaanse reuzen slakken?
Zo ja wat voor echte planten kan ik in de terrarium plaatsen ik heb ze nu een jaar maar vind de terrarium te kaal en kan niet echt vinden wat voor planten er in mogen
20200319_082240.jpg
 
Top ga gelijk ffe kijken
 
Hoi,

Graslelie, varens en gooliewog kan er veilig bij.
Gooliewog vind je vaak bij de knaagdieren als eetbare plant
 
Ze eten naar mijn ervaring gewoon alles op. En maken elk raam goor met het slijm. Denk dat een terrarium heel mooi maken met slakken niet echt werkt. Zeker niet op dit formaat
 
Mooi maken werkt idd niet, maar met nepplanten kun je wel een groene bak creëren.
Ik zette nog weleens van die kruidenplanten neer of opgekweekte groenten planten.
Je weet dat ze opgevreten worden maar dat was iets wat ik al incalculeerde.
Verder had ik standaard een halve bloempot liggen en soms takken van bomen die niet giftig zijn voor ze, geloof dat paastakken ook wel veilig zijn.
 
Ze mogen iig geen ui-achtige groenten (prei, ui, bieslook etc) en zure (citrus)vruchten mogen ze ook niet.
Wat ik ze voerde:
Sla
Komkommer
Witlof
Paprika
Tomaat
Broccoli
Wortel (even blancheren of raspen)
Courgette
Verse kruiden
Appel
Aardbei
Peer
Sperziebonen
Kool
Sepia (lag er standaard in)

En af en toe een klein beetje geweekt visvoer/kippenlegkorrel/hondenbrokken/kattenbrokjes/brinta of gedroogde gammarus/garnaaltjes/meelwormen etc, maar let hierbij wel op het zoutgehalte plus dat het een groeispurt geeft dus hooguit 1x per week geven. ;)
 
Bedankt loraine
Voor je advies
Heb er halve bloempot in gedaan en een nep plant geeft gelijk al een ander gezicht
 

Terug
Bovenaan