Wat is er nieuw

Afrikaanse vlindervis met zebra danio

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guppenhouderr
  • Startdatum Startdatum
G

Guppenhouderr

Guest
Hallo allemaal,

Ik vind de Afrikaanse vlindervis erg mooi en zou er ook graag een willen. Ik weet dat ze kleine vissen eten. Ik vroeg me af of ze samen kunnen met zebra danios? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Bedankt!

Ik vermoed dat hij dat als een lekker snackje zal beschouwen.

Welk formaat bak had je voor deze vis in gedacht?

je kunt vlindervissen beter combineren met bodembewoners, en anders van een formaat dat niet in hun bek past. Sowieso zijn vlindervissen niet gemakkelijk te houden, het zijn avond/nachtdieren en hebben stevig levendvoer nodig, krekels vliegen wasmotten etc. om het goed te doen. Het zijn heel leuke en boeiende vissen, dat wel.

Ik had een bak van 80×40 in gedachten voor 1 vlindervis.

Ik weet dat ze het best te combineren zijn met grotere vissen/bodembewoners. Maar omdat ik zebra danios erg leuk vind vroeg ik het me toch af. Zeker omdat ze toch redelijk groot worden en snel zijn.

Welke vissen zouden wel geschikt zijn om ze mee samen te houden?

Ik had een bak van 80×40 in gedachten voor 1 vlindervis.

Ik weet dat ze het best te combineren zijn met grotere vissen/bodembewoners. Maar omdat ik zebra danios erg leuk vind vroeg ik het me toch af. Zeker omdat ze toch redelijk groot worden en snel zijn.

Welke vissen zouden wel geschikt zijn om ze mee samen te houden?
Vlindervissen zijn leuk maar hou er wel rekening mee dat elk visje dat in de bek past als een prooi wordt gezien en er is nog een gevaar ze kunnen goed springen en daardoor de dood vinden omdat ze tegen de kap aan knallen mochten ze een vliegje of iets zien en willen pakken.
Vroeger zelf deze vissen gehad en had er 4 in een Rio240 met wat grote vis zoals goeramie's (diamant en blauwe spat) en wat bodem vis maar twee hebben zich dood gesprongen tegen de kap in de avond en dat ging niet zachtjes.
Verder als voer vreten ze alles wat leeft maden sprinkhanen krekels en kleine mest piertjes zijn ze dol op ook een gevangen levende kamervlieg gaat naar binnen dus het zijn echte rovers.
Danio's,tetra's alles wat de groote heeft van 2-5cm zijn prooi omdat ze te klein zijn en zullen niet altijd aan de bek ontsnappen van deze vlindervis, dus begin je eraan gebruik dan een dek ruit die zo laag mogelijk op het water komt te liggen zodat als ze springen de klap niet te groot is of je moet een hoog aquarium nemen van 80cm en vullen tot 50cm dan valt de klap mee mocht hij springen door de ruimte tussen water en kap.
Dus een speciaal aquarium is wel gewenst bij vlindervissen..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan