Afrikaanse Waaierhandgarnaal


K

Katy707

Guest
Ik vind de Afrikaanse Waaierhandgarnaal wel een leuk diertje.
Heb er wat over gelezen op internet.

Ik lees alleen verschillende verhalen dat de Afrikaanse Waaierhandgarnaal nogal snel het loodje kan leggen.

Hoe kan dat?

Zijn ze dan zo gevoelig?

Zijn ze te combineren met andere garnalen?

Nog ander belangrijke dingen wat men moet weten over dit diertje?
 
Het hangt af van de water kwaliteit en van hoe groot of oud ze zijn.
Er moet ook genoeg ronzwevend voer zijn en ze kunnen met andere garnalen gehouden worden
 
Garnalen zijn over het algemeen al gevoelig voor waterwaarden en door de manier hoe een waaierhand aan z'n voedsel komt maakt dit dier nog wat lastiger om te houden.
Ze zijn prima met andere garnalen te houden maar voelen zich wel meer op hun gemak als er ook meerdere soortgenoten zijn.

Omdat jouw bak nog erg vers is zou ik je aanraden om voorlopig nog ff te wachten en je goed in te lezen over het hoe en wat van deze dieren want zo vergroot je de kans enorm dat je heel lang plezier van deze garnalen gaat hebben.
 
Ik wil ook eerst stabiele waterwaardes hebben voordat ik er garnalen bij doe.
Testen zijn nu wel goed, maar wil eerst alles stabiel hebben, dat het dus hetzelfde blijft en ik een ritme heb voor het verversen.
Laatst moest ik bijvoorbeeld midden in de week verversen omdat er een lichte nitrietpiek was, terwijl ik dus eigenlijk normaliter in het weekend wou verversen ( vaste dag).
Dus wil eerst alles stabiel hebben wat dat betreft.
 
Afrikaanse waaierhanden vinden het erg fijn om met soortgenoten te zitten. Ze "klonteren" bij mij in ieder geval vaak samen om gezamenlijk te zwaaien :)

Ik vindt het geweldige beesten, zijn voor de duvel niet bang en klimmen overal op, onder of aan om maar in het perfecte plekje in de stroming te kunnen zitten.

5_diC7v5kLqIXaBXpYw7AWS8jYUgxb0Q.jpeg
 

Terug
Bovenaan