afstand afheveling


RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
29
Locatie
Driebergen
normaal deed ik bij waterverversingen van mn grote bak een slang uit t raam en zo de overkapping op in de regenton.. maar moeders begint te zeuren dat ze het water voor der kippen wil gebruiken en ik niet meer mijn aquawater in de regenton mag laten lopen. afijn, tijdje met emmers gewerkt maar 200liter water in de 5-7dagen op en neer zeulen word je niet blij van :)

nu zat ik eraan te denken om een tuinslang naar de badkamer te laten lopen en in de douche put te hangen, maar red je een afstand van +/- 10meter met het heveleffect (aanzuigen)? of gaat dat problemen geven? vraag t maar even voordat ik een aparte tuinslang aanschaf en t niet blijkt te werken :petjeaf:
 
Zolang je maar een hoogte verschil hebt, meer hoogte is een betere heveling.
 
Zolang hij het water niet omhoog moet pompen zal het lukken.
Ik pomp het 20 meter ver en 50cm lager met de kracht van een 1000l/u buitenfilter. :)

Een T stuk aan de uitgang van de buitenfilter en een gardena koppelingetje en het is gefikst.
 
Jahoor makkelijk.
En voor het vullen sluit je hem gwn aan op de douchekraan, is waarschijnlijk gewoon een 1/2" aansluiting
 
nouja mooi dat dat iig lukt :D

voor het vullen heb ik nu een haspel geval die ik op de badkamer kraan klik, maar dat is een gigantisch onding... zit aan beide zijde ook zo´n klik ding waarmee je m aan de kraan of sproeistuk klikt.. maar zodra daar niks "in" zit komt er ook geen water uit.en die sproeier die erbij zit, zit alleen maar in de weg.

om het nog fijner te maken zitten deze er ook nog aan vast verlijmd :juggle: en de haspel is niet van me eigen dus kan er ook niet mee klooien :rolleyes:

ben trouwens anti technisch wat dit soort dingen betreft :D dus als je denkt: wat lult die nou...

dat T-stuk kan ik ook wel is naar kijken, lijkt me wel erg makkelijk.
 
Wat is het probleem met een mix aquariumwater en regenwater voor de kippen?
 
ze gebruikt het als drinkwater voor die beesten...

dus ik zeg: er zit toch ook vogeleschijt in enzo? NEE dat valt reuze mee

oke....
 
ze gebruikt het als drinkwater voor die beesten...

dus ik zeg: er zit toch ook vogeleschijt in enzo? NEE dat valt reuze mee

oke....
En mogelijke chemicaliën van industrie in de omgeving.. weet niet precies waar je woont maar ook dat is nog iets om over te denken
 
zover ik weet hebben wij geen zware industrie in de buurt dus dat zal opzich nog wel meevallen.
ze drinken het water ook direct uit plasjes/bakjes in de tuin waar ook vogels in badderen.
alleen aquawater is een no go.. was net zo makkelijk direct uit t raam :'(

ze is de laatste tijd nogal op de ecologische tour :juggle:
 
+/- 10meter met het heveleffect (aanzuigen)?
Gewoon kort aan de slang zuigen, even wachten en het loopt, of eerst even wat water in de slang met je vinger erop en dan de bak ik.
 
Als je niet wilt zuigen kun je ook een klein pompje nemen.
Deze hang je aan de slang in de bak en dan zet je hem aan, zodra het water in de douche put loopt haal je het pompje weg.

Evenwel kun je ook een bypas maken op je filterpomp/bioloog. Hier zet je een kraan tussen. Open je de kraan gaat het water lopen en als je de kraan dicht doet...... ja dan snap je het wel denk ik :)
 
jaa dat aanzuigen gaat wel lukken :)

die bypass klinkt ook interessant, maar even een slang aanzuigen moet ook geen probleem zijn.
 
normaal deed ik bij waterverversingen van mn grote bak een slang uit t raam en zo de overkapping op in de regenton.. maar moeders begint te zeuren dat ze het water voor der kippen wil gebruiken en ik niet meer mijn aquawater in de regenton mag laten lopen. afijn, tijdje met emmers gewerkt maar 200liter water in de 5-7dagen op en neer zeulen word je niet blij van :)

nu zat ik eraan te denken om een tuinslang naar de badkamer te laten lopen en in de douche put te hangen, maar red je een afstand van +/- 10meter met het heveleffect (aanzuigen)? of gaat dat problemen geven? vraag t maar even voordat ik een aparte tuinslang aanschaf en t niet blijkt te werken :petjeaf:


Zo doe ik het ook, hoor. ook met 8 m slang, zo de doucheput in. en dezelfde slang weer vullen. met pomp in de wastafel.

En aanzuigen is kort, eenmaal over de rand loopt het vanzelf.
 
Ik moet binnenkort ook vaak en veel water afzuigen. Dit wil ik ook naar buiten doen i.p.v. met emmers lopen zeulen. Hiervoor heb ik een balg besteld welke ik tussen de slang kan zetten zodat ik deze niet aan hoef te zuigen. Het valt mij op dat ik hier eigenlijk helemaal niks over lees i.c.m. aquaria. Dus of ik mis wat waardoor dit niet kan werken of ik ben super creatief :(
 

Terug
Bovenaan