Afwerkprofiel van zwart plastic/kunstof


Silcootje

Well-known member
Lid geworden
10 januari 2011
Berichten
209
Locatie
Flevoland
Website
www.aquaforum.nl
Iemand enig idee waar men afwerkprofiel van zwart plastic/kunstof kan kopen?

Ik kom op internet wel profielen tegen maar deze gaan p/mtr, dus lengtes van een meter.

Ik heb stukken nodig van minimaal 1.40mtr.

Profiel word gebruikt voor afwerking op de randen van bijvoorbeeld de kasten onder een aquarium of boven op het aquarium waar dan de afdekplaat in komt te liggen.

Liefst omgeving Flevoland.
Indien ze ook doen verzenden dan is het geen probleem.

Afwerkprofiel_ kunstof_ zwart.jpg
Afwerkprofiel_ kunstof_ zwart_ Bovenop.jpg
 
Je kan tog 3 meter bestellen en dat doorzagen?
 
Ja okee dan kom je idd niet uit.

Ik heb zelf aluminium profielen gebruikt van 2m lang
 
@ tuinkabouter

Persoonlijk ben ik geen fan van aluminium bij de kast die ik onder mijn bak heb.
vandaar dat ik op zoek ben naar kunstof profielen die ze op de randen van bijvoorbeeld trespa of formica doen.

Bij jou bak met het hout eromheen staat het wel weer, daar zou ik dan ook voor aluminium gekozen hebben.


@Henton

Dat is het ook niet
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet wat je dan wel zoekt. Stuur eens een link van zo'n stuk die wel is wat je wilt maar te kort.
 
@ bart12345

Wat ik zoek is een kunstof profiel zoals op de foto's (bovenaan in dit topic)

Bij Veldhuis aquaria hebben ze deze wel maar verkopen ze alleen per meter.
Nu heb ik hun opgebeld om te vragen of het de prijs is per meter, helaas kreeg ik als antwoord dat de profielen per meter gingen.

klein detail van hoe de profielen er dan uitziet:
Voor de dekruiten profiel zit er aan het lange [zie afbeelding met de letter C] gedeelte nog een plat plaatje over de gehele lengte.
629.jpg

A = 10 mm
B = 4 mm
C = 15 mm
D = 1 mm
 
Beetje verwarrend. Is de prijs per meter? Dan kan je rustig langer kopen (stukken van 2 m bijvoorbeeld). Of is de maximale lengte 1 meter in verband met verzending? In dat laatste geval zou je kunnen ophalen.
 
Prijs is per meter
lengte is ook een meter

verzenden doen ze wel maar blijft een meter

ik ben dus op zoek naar langere lengtes, minimaal 140cm
 

@bart12345

Dat is hem inderdaad:br:
nu nog de andere met het extra flapje aan de bovenkant.

Voordeel 2,75mtr lang aan 1 stuk
nadeel de €25,00 verzendkosten voor deze lengte (ik heb nu maar 3 lengtes á €14,27 nodig met deze afmeting)
Zelf ophalen is in deze geen optie voor mij

Maar toch hartstikke bedankt voor het doorgeven van de link :petjeaf:
 
Googlen op ongelijkzijdig u profiel, misschien kom je nog wat anders tegen! Graag gedaan.
 
Ik heb een "dekruit" profiel eerlijk gezegd nog nooit gezien, vraag me af of dit een gangbaar model profiel is. Je zou een hoekprofiel aan een u profiel kunnen verlijmen met pvc cement.
 
Ik heb een "dekruit" profiel eerlijk gezegd nog nooit gezien, vraag me af of dit een gangbaar model profiel is. Je zou een hoekprofiel aan een u profiel kunnen verlijmen met pvc cement.

Afwerkprofiel_ kunstof_ zwart_ Bovenop.jpg

Worden zo verkocht bij aquariaveldhuis, alleen niet in de lengte die ik moet hebben.
 
Het is geen U profiel, geen T profiel, geen H profiel, geen hoek profiel.. Ik vraag me af of zo'n profiel gangbaar is of dat veldhuis ze op maat laat maken. Ik zou zo'n profiel boer als cheneco eens mailen met die afbeelding.. wellicht hebben ze wat voor je.

Overigens vraag ik me af of het geschikt is voor je bedoelingen. Op veldhuis staat dat het profiel alleen op 4 en 5 mm glas past, dus alleen voor kleine aquaria. Een dekruit van 140x50 lijkt me erg zwaar voor een plastic stripje. (Ik neem aan dat je bak dikker is dan 5 mm).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
afdekplaat aquarium_1.JPG
Het is geen U profiel, geen T profiel, geen H profiel, geen hoek profiel.. Ik vraag me af of zo'n profiel gangbaar is of dat veldhuis ze op maat laat maken. Ik zou zo'n profiel boer als cheneco eens mailen met die afbeelding.. wellicht hebben ze wat voor je.

Overigens vraag ik me af of het geschikt is voor je bedoelingen. Op veldhuis staat dat het profiel alleen op 4 en 5 mm glas past, dus alleen voor kleine aquaria. Een dekruit van 140x50 lijkt me erg zwaar voor een plastic stripje. (Ik neem aan dat je bak dikker is dan 5 mm).

Profiel komt over de plaat formica.
Het extra flapje ligt op de staande voor- en zij en achterruit, hierin kun je dan je deksel leggen.
 

Terug
Bovenaan