Agressie onder mannen Guppen


Watervrouw

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2022
Berichten
544
Leeftijd
61
Hallo, ik zit met een dringende vraag,!
Ik hoop op ervaringen, want vanuit de winkel wordt ik ook niet echt wijzer.
Mij is gezegd dat mannen guppen prima samen kunnen en dan vredig in een groep leven.
Allereerst, Ik heb een aquarium van Juwel 60 liter.
Daar heb ik 5 Guppie-mannetjes ingezet, op advies van de winkel enkel voor mannetjes gekozen.
In het begin ging het leek mij goed te gaan onderling, al zag ik al wel een strijdje gaanden tussen 2 guppen.
Maar ik dacht dat het een spelletjes was onderling, dus gaf er verder geen aandacht aan, tot ik enkele dagen later een doden Guppie vond.
Direct na vraag gedaan bij de winkel, die me zeiden, ja dat is mogelijk, want zo oud worden Guppies niet.
Oké dacht ik, kan gebeuren tot ik een ander vreemd gedrag opmerkte, het spelletje wat voor mij onschuldig leek tussen 2 Guppies, was nu niet meer zo leuk.
het werd steeds agressiever, de ene wilde zich ook constant verstoppen, tot hij op een tijdje alleen nog maar op de bodem bleef hangen, waarna hij uiteindelijk ook dood is gegaan.
Ik had er totaal geen notie van wat de echte oorzaak kon zijn, tot ik gisteren, ineens weer dat zelfde gedrag van deze ene (overigens een prachtig exemplaar) opmerkte en nu tegen weer een andere mannetjes.
Die vanmorgen helaas ook dood was :(

Nu heb ik nog maar 2 van de 5 mannen waar ik mee begon, en zie dat de agressie nu overslaat naar het laatste andere mannetje in de bak.

Ik heb heb nu in isolatie gezet.

Wie ow wie heeft er tips voor mij?

Groetjes Watervrouw.
 
Of dat kan daar zijn soms de meningen over verdeeld maar bij afwezigheid van vrouwen gaan mannen vaak achter elkaar aan bij gebrek aan beter en er zal een mate van dominantie meespelen. Het is dus imo niet vantevoren te zeggen of het kan of niet maar ier gaat het denk ik dus niet goed.
Zover ik weet helpt het soms de groep uit te breiden zodat de agressie beter verdeeld wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ad
Alvast bedankt John, ik ga het even doornemen.
 
Vandaag naar de dierenwinkel gegaan, ik heb 6 vrouwen guppy's en nog 1 man guppy gekocht.Ze zitten inmiddels allemaal samen, ook mijn agressieve gup erbij, hij lijkt nu helemaal in zijn element te zijn :giggle:
dus nu heb ik 3 mannen guppen en 6 vrouwtjes.
Ik hoop dat de rust nu mag ontstaan.
 
Nou ik hoop dat het nu beter zal gaan en wens de mannen veel plezier.
 
Nou ik hoop dat het nu beter zal gaan en wens de mannen veel plezier.
hihihihihi, ik ook, ik ben al nadenkende over een extra plekje voor de zwangere vrouwtjes, al heb ik ook nog een extra klein aquarium.
Wordt vervolgd.

groetjes watervrouw
 
Ik zou de zwangere dames lekker in de bak laten en wat drijvers erbij doen want verhuizen geeft veel extra stress.
 
Ik zou de zwangere dames lekker in de bak laten en wat drijvers erbij doen want verhuizen geeft veel extra stress.
Ik weet niet wat je bedoelt met drijvers?
 
Ik weet niet wat je bedoelt met drijvers?
Drijfplanten

Ik zou absoluuttt die zwangere vrouwtjes niet apart zetten, kans dat ze door de verhuisstress overlijdt of de jonkies niet durft te werpen en daardoor overlijdt is enorm groot.
Ga ook niet die drijfbakjes kopen want die hebben als bijnaam sterfbakjes, en dat is wegens bovengenoemde redenen
 
Drijfplanten

Ik zou absoluuttt die zwangere vrouwtjes niet apart zetten, kans dat ze door de verhuisstress overlijdt of de jonkies niet durft te werpen en daardoor overlijdt is enorm groot.
Ga ook niet die drijfbakjes kopen want die hebben als bijnaam sterfbakjes, en dat is wegens bovengenoemde redenen
oké dankje voor de informatie, ik was namelijk al denkende over dergelijke dingen.

Maar de eerste nieuwe aankoop worden dus drijvers
 
Even voor de goede orde. Ook de zogenaamde vredelievende vissoorten kunnen weleens agressief voor de dag komen. De natuur is nu eenmaal zo. Doorgaans als dit gebeurd onderling tussen guppen (van éénzelfde geslacht of in aanwezigheid van beide geslachten) dominantie optreden. Uitgaand van één en dezelfde geslacht, zullen de dominante exemplaren afgeven op de onderdanige exemplaren. Op zich is dat normaal gedrag. Doch het kan soms wel dat het ff te ver doorslaat en dat de onderdanige of verwond raakt of gewoon wegkwijnt totdat de dood erop volgt.
Als je meerdere guppen koopt, kijk dan eerst naar de levendigheid van de guppen. Hoe levendiger deste beter verhouden ze zich onderling.
 
Even voor de goede orde. Ook de zogenaamde vredelievende vissoorten kunnen weleens agressief voor de dag komen. De natuur is nu eenmaal zo. Doorgaans als dit gebeurd onderling tussen guppen (van éénzelfde geslacht of in aanwezigheid van beide geslachten) dominantie optreden. Uitgaand van één en dezelfde geslacht, zullen de dominante exemplaren afgeven op de onderdanige exemplaren. Op zich is dat normaal gedrag. Doch het kan soms wel dat het ff te ver doorslaat en dat de onderdanige of verwond raakt of gewoon wegkwijnt totdat de dood erop volgt.
Als je meerdere guppen koopt, kijk dan eerst naar de levendigheid van de guppen. Hoe levendiger deste beter verhouden ze zich onderling.
Bedankt voor jou reactie, ik ben nieuw in de vissen wereld, maar het lijkt dat het nu goed gaat met deze gemixte groep van mannen en vrouwen.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan