agressieve molly/hoogvinkarper


F

Frederique. 5

Guest
Hallo,

Ik merk sinds kort dat ik een agressieve molly in men bak (60L) heb. Raar genoeg valt hij niet alleen mannetjes van eigen soort aan maar ook van andere soorten. Nogtans mijn verhoudingen lijken ideaal met namelijk 5 vrouwtjes: 2 dalmati�r molly's 2 goud molly's en een hoogvin en 3 mannetjes: 2 ballonhoogvin's en hij een gewone hoogvin. Voor de rest zijn er 10 platy's (4 mannetjes 6 vrouwtjes.) en 2 corydoras. Hopelijk hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen.
 
Je bak is te klein voor deze vissen en zwaar overbevolkt. Dat zal het agressieve gedrag verklaren.

Een meterbak is met dit visbestand geen overbodige luxe.
 
En als ik dat vissenbestand volledig zonder toevoegingen in een 80L bak steek?
 
Dan zal de agressie waarschijnlijk minderen, maar zitten de Molly's en zeker de hoogvinkarpers (verlangen beiden een zouttoevoeging) nog te klein en heb je nog overbevolking.
 
Dit is gewoon een rare combinatie in een veelste kleine bak ook 80cm is te klein. Molly's 26-30 graden met een zout toevoeging. Platy's 20/22 graden.

Allen vissen die plantaardige voeding wensen. De diverse Guppy voeders bevatten veel plantaardige bestandsdelen en zijn zeker geschikt.
 
Is dat echt een probleem voor de vis? Ik voeg zout toe en ik heb met beide groepen al kunnen kweken dus dan lijken ze mij naar hun zin te hebben? Ik zal ze al zeker wel verhuizen naar de grote bak en dan afwachten. Het is ook door de kweek dat ik een grote groep heb want dat was oorspronkelijk niet de bedoeling.
 
Dat ze kweken wil absoluut niet zeggen dat ze het naar hun zin hebben. Kweken doen ze instinctief om de soort te behouden, niet omdat ze het naar hun zin hebben
 
Ahzo oke dan verdeel ik ze over de 60l en 80l bak, dat lijkt me wel een goede oplossing?
 
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Beide bakken zijn te klein. Hoogvinkarpers worden bij goede verzorging 15-18 cm. Molly's 10 cm. Beide aquaria zijn dus te klein voor deze drukke vissen.

Het is me alleen niet duidelijk welke soorten je nu hebt. Poecilia velifera wordt ook wel hoogvin molly genoemd terwijl echte molly's Poecilia sphenops zijn.
 
@Jones: Hoogvinkarpers worden in gevangenschap een cm of 12 hooguit.In de natuur worden ze groter maar dan houdt het ook wel op bij maximaal 15cm.

Dalmati�r molly's zijn bastaarden tussen de sphenops, velifera en ws nog wat andere soorten. Bij 8/9cm houdt het wel op.

Baloonmolly's zijn een vorm van de Poecilia velifera groter dan 6cm worden ze niet.

Goudmolly's zijn meestal een gele vorm van de Poecilia sphenops deze worden een cm of 10.
 
Wel ik ben dus niet zeker dat ik om een hoogvinkarper gaat of om een hoogvin molly. In de winkel zaten ze allemaal in de zelfde bak onder de naam molly mix dus daar werd ik niet veel wijzer van om welke soort het ging. Anders post ik een foto van elke soort voor de zekerheid?
 
Maak maar een foto. Als het een mix was zijn het het ws sphenops/velifera hybriden.
 

Terug
Bovenaan