Wat is er nieuw

akadama op zand bodem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Taropi
  • Startdatum Startdatum
T

Taropi

Guest
Hallo allemaal

ik heb in mijn bak een zand bodem (zie foto) en nou wou ik een gedeelte van de bak met Akadama leggen boven op de zandbodem . is dit een goed idee.
ik heb vuurtje en mini japonica`s in de bak zitten.

de bedoeling is dat ik het linker gedeelte met Akadama vol leg en de rest gewoon zand laat .hoeveel moet er dan op liggen.?

324347_0_82_20140529_142425.jpg

619958_0_82_20140606_162644.jpg

nee niet doen
het gaat dan mengen en de bodem verstikken

waarom wil je akadama

Ik heb op een gegeven moment een zandbodem vervangen door JBl Manado, heeft een bruin / terreacotta kleurtje werkt als voedingsbodem en kan met of zonder siergrind er boven worden gebruikt.

Je zult wel al het zand moeten vervangen, als je gaat mengen dan blijf je uiteindelijk er mee klooien.

db

ik wil akadama voor de garnalen . had gelezen dat ze het dan beter doen .
ik heb nu vuurtjes en mini japonica`s en wil daarbij ook nog Crystal black en red er in.

crystal red en black kruisen met elkaar
dat weet je hopelijk toch ??

hoe is je ph en kh waarde nu

Ph =7
Kh = 6

ja ik weet dat ze kruisen met elkaar. maar dat maakt me niet uit. Volgens onderstaande tabel is dat ook niet belangrijk .

868434_0_82_3067435305_rtpvr4nj_df.jpg

Zoals Roosen al aangeeft is het niet verstandig om het zo te doen met de verschillende bodembedekkingen.
Je kan bv wel een gedeelte zand helemaal afzuigen en de Akadama nemen met iets van een afscheiding tussen het zand.

dank voor alle info maar ik ga geen zand uit de bak halen .
Ze moeten het maar doen met wat er in ligt.

Een ph van 7 is nog niet zo verkeerd voor crs en b's,heb je al een adres waar je ze koopt en weet je de ph daar?
Voor hetzelfde geld zitten ze ook op enkel kraanwater en gaat het allemaal gewoon prima zo.

ja heb een adres waar ik ze haal . ze zitten daar dus op een akadama bodem.

2.50 per stuk en 10 voor 20.00

red en black

Dan is de kans groot als je het zo laat dat het een teleurstelling gaat worden,de kans op nakweek in je bakje is heel klein iig.

inderdaad
en ze samen zetten lijkt me ook niet goed
de kleuren gaan toch niet mooi blijven wrs worden alle garnalen na verloop van tijd bruinachtig

Samen kan prima als het geen probleem voor de houder is dat crs b's krijgen en andersom.
Is op zich maar een klein gedeelte die minder mooi van kleur zijn en ook die krijgen vaak gewoon wel weer mooi gekleurde tussen hun nakweek.
Is alleen zo dat als je ze verkoopt je ze niet als enkel cr of cb kan verkopen maar als je dat aangeeft en de kopers vinden dat ook geen probleem is er niks aan de hand lijkt me.

ik heb de garnalen voor mij zelf en niet voor de verkoop.
als iemand de garnalen leuk vind dan kan hij ze voor een kleine prijs mee krijgen.
het is voor mij een hobby geen handel.

Vind het gewoon leuk als er jonge in de bak komen.

Is voor mij hetzelfde maar als je na een tijd rond de 500 garnalen in je bak hebt is het beter om er wat weg te doen natuurlijk.
Jongen zijn altijd leuk maar op zich zijn garnalen gevoelige diertjes en zijn er een paar dingen waar je minimaal aan moet voldoen om ze aan het kweken te krijgen.

is natuurlijk je eigen keuze wat je er mee doet
vind het persoonlijk zonde
maar als het voor jouw geen probleem is kan het perfect

ik heb nu de vuurtjes die dragend zijn. ook in mijn vorige bak 60x30x30 had ik heel veel vuurtjes .
nu heb ik mini japonica`s en vuurtjes in mijn juwel 800 en die doen het super.
wat is volgens jou de minimale waar de bak aan moet voldoen .?

ik heb net even een mailtje die kant opgestuurd met de vraag wat de waterwaardes zijn .

maar ph van 7 en kh van 6 is niet verkeerd voor mijn bak.

nee zeker niet maar de kans is groot dat ze bij de kweker op een kh richting 0-2 zitten en een ph ergens tegen de 6

Taropi zei:
ik heb nu de vuurtjes die dragend zijn. ook in mijn vorige bak 60x30x30 had ik heel veel vuurtjes .
nu heb ik mini japonica`s en vuurtjes in mijn juwel 800 en die doen het super.
wat is volgens jou de minimale waar de bak aan moet voldoen .?

De kweek van vuurtjes is niet te vergelijken met de kweek van crs.
Ik gaf al aan dat een ph van 7 niet heel verkeerd voor ze is maar als ze bij de kweker door de Akadama rond de 6 zitten bv is het een ander verhaal.

De kweker gaat voor mij de garnalen langzaam op kraan water zetten.
Kijk dat is nou eens service.
is gisteren daarmee begonnen en ik ga ze morgen ophalen.

thanks voor alle info weer een stuk wijzer geworden.

Dat is service inderdaad maar helaas nog geen garantie dat ze gaan kweken bij je,hoop het wel maar is gewoon afwachten.

Succes en we zien de foto's hier wel verschijnen 😉

Seabait zei:
Dat is service inderdaad maar helaas nog geen garantie dat ze gaan kweken bij je,hoop het wel maar is gewoon afwachten.

Succes en we zien de foto's hier wel verschijnen 😉

we wachten gewoon af of ze het gaan doen in mijn bak.
Foto`s volgen als ik ze inde bak heb zitten.en als er jonge zijn natuurlijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan