Timmermans80
Well-known member
Zoals gemeld kwamen afgelopen week de tweede serie plantjes binnen.
Ik kwam bij het planten tot de conclusie dat in ieder geval één plantje aan het verslijmen was (de Myriophyllum Guyana in het midden van de bak).
De Bacopa Australis zien er alle vijf ook wat zorgwekkend uit...ik heb licht wat opgeschroefd ondertussen maar of dat verschil gaat maken.
Fingers crossed.
Aan de andere kant zien de echinodorussen er wél goed uit en gaan ook de alternathera's best prima
Ook algen van welke vorm dan ook blijven op dit moment goed weg.
Dus hieronder wat plaatjes van de tweede aanplant:
De waterwaardes waren afgelopen zondag als volgt:
PH 7,1 (gestuurd)
KH 8
GH <3
NO2 0
NH > 0 (kortom wel iets maar héél weinig)
NO3 >0 (ook hier...wel iets maar weinig; ik heb daarom NO3 toegevoegd)
Po4 1
FE 0,25
Wat de vissen betreft twijfel ik voor de tweede scholen vis nog tussen de bloedvlektetra's of nannostomus marginatus.
Hebben jullie een suggestie om de keuze te beïnvloeden (of iets geheel anders voor te stellen)?
Ik kwam bij het planten tot de conclusie dat in ieder geval één plantje aan het verslijmen was (de Myriophyllum Guyana in het midden van de bak).
De Bacopa Australis zien er alle vijf ook wat zorgwekkend uit...ik heb licht wat opgeschroefd ondertussen maar of dat verschil gaat maken.
Fingers crossed.
Aan de andere kant zien de echinodorussen er wél goed uit en gaan ook de alternathera's best prima
Ook algen van welke vorm dan ook blijven op dit moment goed weg.
Dus hieronder wat plaatjes van de tweede aanplant:
De waterwaardes waren afgelopen zondag als volgt:
PH 7,1 (gestuurd)
KH 8
GH <3
NO2 0
NH > 0 (kortom wel iets maar héél weinig)
NO3 >0 (ook hier...wel iets maar weinig; ik heb daarom NO3 toegevoegd)
Po4 1
FE 0,25
Wat de vissen betreft twijfel ik voor de tweede scholen vis nog tussen de bloedvlektetra's of nannostomus marginatus.
Hebben jullie een suggestie om de keuze te beïnvloeden (of iets geheel anders voor te stellen)?