Wat is er nieuw

AkvaStabil vs Aqualantis

Tinoush

Well-known member
Lid geworden
24 september 2012
Beste mensen ik wil een 2 meter bak aanschaffen. Het zal AkvaStabil of Aqualantis worden. Ik vind ze allebei mooi alleen ik kan op internet niet de hoogte van het zichtbare glas vinden. Kunnnen degen die de fusion 200 van beide merken hebben dit aub meten en mij doorgeven? Ook zou ik de totale hoogte graag weten. Voor gemak heb ik in volgende afmetingen gemarkeerd wat ik bedoel. Bedankt alvast.
1000049450.jpg

1000049448.png

Niet een 2 meter bak maar hier wel de Aquatlantis Sublime 100 (246L)
1000016698.jpg

De bak hoogte is gespecificeerd als H=60.9cm (dit meet ik ook)
Voor de gevraagde glashoogte meet ik 49.5 cm (zie rolmaat op foto)
1000016697.jpg

Ook het meubel heeft daadwerkelijk de hoogte zoals gespecificeerd is.

Laatst bewerkt:
Niet een 2 meter bak maar hier wel de Aquatlantis Sublime 100 (246L)
Bekijk bijlage 378220
De bak hoogte is gespecificeerd als H=60.9cm (dit meet ik ook)
Voor de gevraagde glashoogte meet ik 49.5 cm (zie rolmaat op foto)
Bekijk bijlage 378221
Ook het meubel heeft daadwerkelijk de hoogte zoals gespecificeerd is.
Ontzettend bedankt. Volgens mij is de hoogte allemaal hetzelfde. Breedte is anders.

De Sublime heeft meer rondingen in het ontwerp.
De gebruikte Sublime profilen zijn optisch strak met een hele kleine ronding op hoekpunten, kast is hoekig.
Wel heb ik op mijn onderkast (voorzijde L & R) matte aluminium profilen met een lichte ronding geplakt) voor bescherming en staat ook mooi afgewerkt.

1000016701.jpg

1000016702.jpg

1000016703.jpg

Laatst bewerkt:
Ja. Alleen wordt de Fusion tegenwoordig niet meer geleverd? Volgens mij hebben ze weer een nieuwe serie bedacht.
Terwijl ik de fusion juist zo mooi strak vondt. De Sublime heeft meer rondingen in het ontwerp.
Klopt ik wil het ook tweedehands kopen. Dus de 2 meter variant heeft een glas hoogte van 59cm. Bedankt. Weet je nog wat de totale hoogte was/is?

Ja. Alleen wordt de Fusion tegenwoordig niet meer geleverd? Volgens mij hebben ze weer een nieuwe serie bedacht.
Terwijl ik de fusion juist zo mooi strak vondt. De Sublime heeft meer rondingen in het ontwerp.
Klopt en wij hebben ook een Splendid en die maakt niet veel verschil. Alleen geen 40mm hout en de kap is iets eenvoudiger maar ook een hele mooie bak.

Bedankt mensen. Ik ga zaterdag als alles goed gaat een bestelling plaatsen voor de AkvaStabil vision 200. Bij Romberg. Duurt alleen 3 weken voordat het binnen is. Zal weer hele lange weken worden 😄

1724356613252956307019.jpg nou de totale waterkolom bij mijn akva die haalt niet meer als 50cm omhoog, dat is volgens de internetzuchtigen precies juist genoeg om je maanvis een beetje krom te laten groeien.
Toch 200x60x60 met een hoop etc.
Strakjes blazen we die engelvisjes nog om met wat luchtbellen dus leest maar hoe u wilt.17243566729791458750788.jpg kan het wel zijn dat die ouwe gewoon niet maanvisuitnodigend meer is volgens de nieuwe maatstaven.
Het is weer mooi geworden zo op den hobby dusnot dag vissen.
Of engelvissies altum scalares peterophilien

Wel typisch dat het hier door een goedbetaalde sloper nogslechts de deur uitkan.
Die mannen zijn blij met dit alles.
Ik lach het nog maar toe.

Bekijk bijlage 378873 nou de totale waterkolom bij mijn akva die haalt niet meer als 50cm omhoog, dat is volgens de internetzuchtigen precies juist genoeg om je maanvis een beetje krom te laten groeien.
Toch 200x60x60 met een hoop etc.
Strakjes blazen we die engelvisjes nog om met wat luchtbellen dus leest maar hoe u wilt.Bekijk bijlage 378874 kan het wel zijn dat die ouwe gewoon niet maanvisuitnodigend meer is volgens de nieuwe maatstaven.
Het is weer mooi geworden zo op den hobby dusnot dag vissen.
Of engelvissies altum scalares peterophilien

Ja dat heb je met een bak van 64 en een bodem. Het is ook de maat van de bak en niet inhoud.

Zo gevuldt houwe toch niet veel over.
Wel hoog met de lampen, want anders zwemmen ze nog schuin.
Dat kunnen ze ook nog doen om erin te passen qua vinhoogte.

P
Ja dat heb je met een bak van 64 en een bodem. Het is ook de maat van de bak en niet inhoud.
Precies zijn de huidige standaardmaten bij de bakken doorgaans hoger als de breedte die nu juist de diepte schept voor het oog.
Wel vind ik dan dat de achterkant moet zwart zijn zodat onze ogen niet stuiteren ertussen.

P

Precies zijn de huidige standaardmaten bij de bakken doorgaans hoger als de breedte die nu juist de diepte schept voor het oog.
Wel vind ik dan dat de achterkant moet zwart zijn zodat onze ogen niet stuiteren ertussen.
Ja hoger en dieper moet je bij grote bakken vaak zelf laten bouwen. Keus is dan beperkt. Meestal scheelt het niet veel net elkaar

Hoe hoger de bak hoe dikker het glas moet wezen.
Vogels worden soms gekortwiekt maar bij hoge vissen als manen en discus hier nog niet.
Het gaat dan om de ruimte.

Vanochtend ook gebeld met Aqualife. Ze hebben een bak van 200x60x70. Netto hoogte: 55cm. Alleen dat is exclusief zand. Dus van bovenkant van het zand tot onderkant van llichtbak is 55cm. Dat is 5cm hoger dan @Edwin68 Zijn foto bijvoorbeeld. Toch vraag ik me af of dar circa €500 meer waard is. 🤷‍♂️ echt lastig kiezen in een keer. mijn juwel 350 was ook 55cm hoog netto. Ik wil niet downgraden.

Laatst bewerkt:
Ik heb een aqualife bak van 70cm. de waterhoogte is dan ongeveer 60cm. inclusief zand. hangt natuurlijk wel een beetje van de laag af die je er in gooit...

Dus:

Hoogte 70- 5 cm zand = 65 - 5 cm zonder water (bovenin). is 60 waterhoogte.

Moet alleen wat vinden om onder de verstelbare poten te zetten. Anders boort het door mijn pvc vloer.

Ik heb er stukjes klik pvc onder en boven stukje harde kunststofplaat. De naam weet ik zo niet. Mooie maat bak heb je genomen in elk geval.

Dan was 80cm hoog niet ofzo.
Qua glas of de makers , het ziet ernu vooralsnog niet uit.
Veel spul weinig liters.
Oh nee joh dat is niet mijn bak. Ook niet mijn onderstel. Ter inspiratie heb ik van onderstel maker een foto gekregen om te kijken hoe het onderstel uit ziet. Niet de aquarium. Mijn bak wordt 70 hoog. Netto zichtbare glas is dan 65cm. Wat je op de foto ziet is volgens mij niet eens 50cm. Maar wordt allemaal in oktober geleverd.
Dit verhouding
1000051173.jpg

Ik heb er stukjes klik pvc onder en boven stukje harde kunststofplaat. De naam weet ik zo niet. Mooie maat bak heb je genomen in elk geval.
Daar zeg je wat. Ik zal de onderstel maker vragen of hij extra metalen platen mee kan bezorgen. Anders heb ik extra pvc over. Per poot komt er 150kg op leunen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan