Wat is er nieuw

Albert's 60cm Zuid Amerika bakje (Fozzy)

Albert ziet er leuk uit..wat ik enkel niet begrijp waarom de combinatie in zo'n kleine aquarium is een pittige Apistogramma soort (spreek uit ervaring)? en wat me nog meer opvalt mensen die normaal als iemand een onderwerp opent in (Samenstelling visbestand) wordt er meteen geschreven zeker in aquariums van 60 cm dat het geen goede combinatie is maar nu zegt niemand er wat op?.

Dit is geen aanval maar ben dan consequent..ik geniet vol op van je foto's maar moest dit even kwijt

Ik heb ook twijfels over de panduro's in 60 cm. Heb ze ook gehad en weet dat ze fel kunnen zijn. De bak ziet er mooi ingericht uit. Mss nog wat meer rommel/verstopplekken voor de panduros

Nou, ik zie wel. Hou ze in de gaten hoor. Zijn behoorlijk rustig, en vel meer vis als wat er nu in zit komt er voorlopig zeker niet.

En wat betreft schuilplekken; de onderlaag van de bak bestaat voor 10cm kris kras door elkaar liggend hout en planten/bladeren dus plek genoeg om te verstoppen. Moet zelf al behoorlijk zoeken om ze te vinden soms.

Het is dus even afwachten.
Misschien valt het mee en heb je er toch veel plezier aan :daisy:.

Hoe gaat het nu met je bestand Albert??

Johng, gaat prima, lekker rustig hoor. Heb er nog geen vissen aan toegevoegd.

Mooi om te horen dat het goed gaat. Ach een wat kleiner bestand kan net zo mooi zijn en vaak wat rustiger.

Kan nu wel een foto plaatsen, maar dan zie je een bakje ingepakt in plastic zakken.

Gister al melding gemaakt in GMT van het feit dat er wat blauwalg op de bladeren kwam. Dus gelijk maar verduisterd. Kijken of het weggaat op die manier. En anders maar op een andere manier de slag proberen te winnen.

Zover ik na kan gaan is de verhouding Nitraat tov Fosfaat behoorlijk van slag, dat blijkt wel uit de test.

Jbl druppels Po4 is 0,6

Overige waardes via Jbl ProScan.
wb_QBeuuM3mO8CvR-qEOGH8-f62bw7Ur.jpeg

Ik hoop dat het helpt Albert. Je no3 is vrij hoog dus dat is niet de directe oorzaak zie ik.
Afwachten maar als de zak eraf komt.

Balen van de blauwalg, ik heb goede ervaringen met het donker maken van de bak een paar dagen.

wat ik vragen wilde is zo testen echt veeeel handiger als met de druppeltesten? ik kan nl vaak de kleuren niet goed zien en was eigenlijk benieuwd of dit dan wat voor me zou zijn maar voorat ik het ga aanschaffen, toch ff informatie verzamelen erover

Zit amper vis in John, denk dat ik de planten en t hout er eind vd week maar ff uithaal en goed schoonmaak.

We zullen zien hoe t afloopt. Jaren geen blauwalgen in de bakken gehad. Ben dr nog mooi op tijd bij in elk geval.

An Vrolijk zei:
wat ik vragen wilde is zo testen echt veeeel handiger als met de druppeltesten? ik kan nl vaak de kleuren niet goed zien en was eigenlijk benieuwd of dit dan wat voor me zou zijn maar voorat ik het ga aanschaffen, toch ff informatie verzamelen erover

Het is erg simpel. Binnen 1 minuut weet je de waardes.
App opstarten, stripje in t water dompelen en op een kaartje leggen wat je bij de set krijgt en scannen. Waardes komen dan in beeld.
En het is behoorlijk nauwkeurig is mijn, en andere ervaringen.

Kost wel wat meer tov de druppeltests maar het gemak maakt veel goed.

oke thanks, dan ga ik toch manlief maar eens lief aankijken, die moet nu steeds voor me kijken en wordt daar ook een beetje gek van, hahaha dus die ziet de voordelen ook wel weer (rust aan zn koppie) lol

Plastic er weer af, t heeft wel wat geholpen volgens mij.
De lampen niet gelijk weer de volle uren aan t branden.
Morgen de bak eens grondig schoonmaken en water verversen.
De waardes dan maar weer monitoren.

Geduld, en t komt goed.

Het is alleen jammer dat de test de po4 niet meet.
Tja algen vragen vaak een lange adem Albert. Als het maar helpt dan boek je in ieder geval vooruitgang.

Zo naar de LFS, schooltje Axelrodie Riesei halen die voor me besteld zijn om in dit bakje te komen.

Verder zitten er dus nog de Panduro in en 5 Corydoras Nanus.

Leuk Albert.ben benieuwd hoor.

Daar zijn ze dan, inieminie visjes. Rond de 2/3 cm lang.
11 voor de prijs van 10, 13 euro in het emmertje om te overwennen.
ZYLs6fYe3ch7RgNeZbJYp2aJMlqoAQRO.jpeg

toppie 🙂

Heel mooi prijsje heb je ze voor ook!
Uitgegroeid zijn ze max. een cm of 3 incl. staart.

Zitten ze er al in ??

Ja hoor, maar laten zich heel af en toe eve zien.

Ja logisch ook...

Nou maar geduld testen voor de foto's dan....we wachten rustig af 🙄

Hahaha sssst Peter...

Ben benieuwd naar je nieuwe visjes zeg.

Dus jullie zijn benieuwd.....
2 foto's niet de beste die ik ooit geschoten heb van mn aquaria, maar t is ook geen moment op de dag natuurlijk met al dat licht en weerspiegelen.

Gewoon ff een snelle foto, onbewerkt. De kleintjes zijn nog niet allemaal op kleur.
Maar ik vindt het water ook nog wat te donker eigenlijk, iets teveel elzenproppen erin gedaan vorige week.

7LHiTjJteIeBWPk56ce8B1u8RhtBCRaC.jpeg

7LHiTjJteIeBWPk56ce8B1u8RhtBCRaC.jpeg

Re: Albert's 60cm Zuid Amerika bakje

Leuk bakje. Even door zitten lezen alles. Vroeg me echter af waar je die takken hout vandaan heb ? ben hier in alle tuincetra's geweest en kon alleen maar kienhout vinden. Wil voor me bak ook wat van die takken hebben namelijk.

dank je ga daar is na het werk op kijken

Leuk bakje zo hoor Albert.

Ik zeg.mooi...leuke vissen ook Albert..

En nu maar groeien. Van mij mag er nog meer hout in. Das persoonlijk om dat ik dat nou eenmaal leuk vind. Kleur van het water ook..top houden zo..mooi

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan