Albino lierstaartzwaarddrager


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,369
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Albino lierstaartzwaarddrager ♀.
Enkele foto's van mijn prachtige lierstaart albino zwaarddrager vrouwtje. Ze werd geboren uit een lierstaart tancho zwaarddrager ♂ x malboro witte zwaarddrager ♀. Ze was de enige geheel witte van de groep jongen. Alle anderen waren gekleurd met veel witte plekken. Ze was ook de enige albino-nakomeling. Hetgeen moet betekenen dat beide ouders het albino-gen recessief bij zich droegen. Toen ik besloot om van mijn zwaarddragerkweekvormen af te komen, wilde ik haar alleen maar behouden. Ik ben nog op zoek naar een totaal witte man. Het behoeft geen albino te zijn.
Ze is tot een prachtig exemplaar uitgegroeid.
449643131_2213719292312484_7426509782161788163_n.jpg449456385_2213717622312651_944408415370511000_n.jpg449637910_2213718288979251_1346423856895263300_n.jpg
 
Bijzonder visje Stan! Waarom opzoek naar een totaal witte man? Lijkt mij dat albino x wat dan ook allen hetrozygote nakomelingen geeft. Terugkruisen of nakomelingen kruisen zal dan toch weer albino’s opleveren? Waarom liever een witte man dan bijvoorbeeld een oranje?
 
Ze is prachtig!

Helaas is mijn spierwitte mannetje met blauwe ogen recent overleden. Anders mocht je hem bij me ophalen.
 
Bijzonder visje Stan! Waarom opzoek naar een totaal witte man? Lijkt mij dat albino x wat dan ook allen hetrozygote nakomelingen geeft. Terugkruisen of nakomelingen kruisen zal dan toch weer albino’s opleveren? Waarom liever een witte man dan bijvoorbeeld een oranje?
Als je mijn topic goed gelezen hebt dan heb ik aangegeven dat ik al mijn zwaarddragerkweekvormen weg heb gedaan en dast ik enkel haar gehouden heb. Dus terugkruisen is absoluut geen optie. Het gaat mijn overigens niet om de ino-factor in dit geval. Het gaat mij om het witte fenotype. En zelfs als ik haar zou gaan kruisen met een oranje man (of welke kleurslag dan ook), zal ik er langer over doen on een geheel witte stam weer op te bouwen zoals ik dat in het verleden ook heb gedaan. Het dichtstbijzijnde is gebruik te maken van een kohaku man. Dan weet ik dat er zowel witte als weer kohaku nakomelingen eruit komen. Met een tancho man zou het ook kunnen doch daar is inmiddels moeilijk aan te komen. Maar ik heb geduld. Ik ga eerst op zoek naar een witte man waarbij het gonopodium ook wit moet zijn. Is zijn gonopodium oranje of een andere kleur dan wit, dan valt die ook buiten de boot.
 
Mijne kwam uit een "Zwaarddragermix" van aqua distri. En ik heb vaker witte Zwaarddragers in mixpartijen van hen gezien.

Misschien kun je hier iets mee?
 

Terug
Bovenaan