Wat is er nieuw

Alg niet weg te krijgen

jessicapilon zei:
Wat is dan de grens wat planten moeten hebben aan aantal uren licht??
Als ze te weinig licht krijgen groeien ze toch ook niet goed??
Volgens mij is ergens geopperd dat 7 uren te weinig zou zijn.

Dat hangt af van wat voor planten en welke lichtintensiteit je hebt. 7h kan dus meer als genoeg zijn.
Er is een moment dat je planten evenveel energie verbruiken als ze kunnen opnemen door de fotosynthese, het 'Light Compensation Point'. Als je onder het LCP gaat gaan ze dus sterven, als je er boven gaat zullen ze nog steeds groeien.
Verlaag je langzaam je licht kunnen de planten hun LCP zelfs verlagen zodat ze met nog minder licht toekomen.
 
Dat is duidelijk 🙂 .
Ik stelde de vraag omdat eerder is aangegeven dat 7 uur niet voldoende zou zijn namelijk.
 
Ik heb nog eens gevoeld, maar die buisjes worden wel loeiheet moet ik zeggen...

Kan dat �cht geen kwaad?
 
jessicapilon zei:
Ik stelde de vraag omdat eerder is aangegeven dat 7 uur niet voldoende zou zijn namelijk.

Weeral een gevalletje van kijken naar de planten ipv met nummertjes bezig te zijn. 😀
 
Het is inmiddels best wel wat minder, maar zeker nog niet over.

Wat raden jullie mij aan? Nieuwe planten er in (heb er niet heel veel meer over) zodat die wat voedingsstoffen gaan pakken i.p.v. de algen of gaat dat niet zo simpel werken?
 
Nog een kleine kick....
 
Algen hebben heel weinig voeding nodig om te leven. Daarvoor hoef je geen hoge waarden te hebben. Wel zijn snelgroeiers geschikt om de nh3/4 op te nemen die anders een boost voor algen zijn.
Dus wat snelgroeiers erin zou niet verkeerd zijn.
Ik zou deze er zelf dus indoen en zorgen voor voldoende voedingsstoffen en niet langer dan 8 uur belichten.
Daarnaast een goede stroming en ook voldoende co2.
De bealgde blaadjes/planten weghalen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan