Alg op slakken huis.


S

SamOver

Guest
Hallo allemaal, ik ik heb vanmiddag een appelslak gekocht. Zijn huisje is erg vies. Hoe krijg ik dit schoon? Of gaat het uit zichzelf weg als hij groter word? Is het schadelijk voor mijn bak?
Bedankt voor jullie reacties!
 
je zou hem eventueel voorzichtig kunnen "wassen"
met een vochtige tandenborstel of filterwatten of zo. maar dit is niet nodig hoor en niet schadelijk voor je bak. Ik weet niet of dat weg gaat als hij groter wordt
 
Ik ga hem niet poetsen, straks doe ik hem pijn :(
Bedankt voor je reactie! Kunnen andere appelslakken hem wel schoon likken?
 
Wat maakt het uit,dat hij wat vies is?
Een slak in zijn huisje,doe je geen pijn.
Alleen vast houden,niet Knijpen.
Uit het water,gaat hij in zijn schulp.
 
SamOver zei:
Ik ga hem niet poetsen, straks doe ik hem pijn :(
Bedankt voor je reactie! Kunnen andere appelslakken hem wel schoon likken?

Nou inderdaad pijn zul je hem niet doen, voorzichtig inderdaad niet knijpen. Wat bertus zegt.

De andere slakken kunnen hem ook wel schoon maken, maar likken doen ze niet hahaha :D
en inderdaad, het kan geen kwaad hoor, beetje alg op het huisje
 
Dat maakt niet uit, alleen kunnen die algen geen kwaad vroeg ik me af. Maar toch bedankt voor je reactie :)
 
Die algen op de slak kunnen echt geen kwaad. Als je waterwaarden goed zijn en je geen last van algen in je bak hebt, kan het huisje van je slak na verloop van tijd ook minder groen worden. Het zal waarschijnlijk niet helemaal schoon worden maar erger zal het dan ook niet worden :)
 
Ik heb ook appelslakken,daar zit ook alg. op het staat niet zo mooi want hij is helemaal groen eerst geel natuurlijk :D
Ik heb hem gewoon gewassen met een tandenborstel hij glansd nu helemaal en heeft geen pijn :p
Hij eet gewoon lekker door en geeft het zelfde gedrag.

- Laurensz
 

Terug
Bovenaan