Wat is er nieuw

Alg op steen

tanganyika

Well-known member
Lid geworden
17 maart 2026
Beste allemaal,
Zoals jullie wellicht weten heb ik sinds 1 week mijn bewoners in mijn Tanganyika scape, het is normaal dat er wat alg verschijnt denk ik, en ik zie dat op de stenen ook gebeuren. Hoe zorg ik ervoor dat het niet teveel gaat worden?
Het zit nu op de plekken waar het meeste lucht komt, en op de liggende delen van de stenen onder de lamp.

Ik heb een chihiros B boven het aquarium, de tijd dat hij aan is is tussen 15:00 en 22:00.
De intensiteit staat op 35%, met 1 uur zon op en onder dus de max 35% is van 16:00 tot 21:00.
20260501_165154.jpg

20260501_165145.jpg

20260501_165017.jpg

Bruinalg, diatomen.
Normaal met de opstart, gaat vanzelf wel weg.

Je krijgt nog wel meer algen fases, geen paniek en rustig afwachten.

Bruinalg, diatomen.
Normaal met de opstart, gaat vanzelf wel weg.

Je krijgt nog wel meer algen fases, geen paniek en rustig afwachten.

Qua duur en intensiteit zit ik niet gek toch of moet het allemaal nog minder of korter aangezien ik er niet veel beplanting in heb staan..

Niet te veel willen aanpassen.
Gewoon lekker laten zoals het is en verder vanaf blijven.

Heb met zoutwater geleerd dat als je een probleem heb je een week wacht, en daarna nog 3.
Daar leer je geduld hebben van want daarbij heb je pas lelijke algen fases. :thumbs:

Niet te veel willen aanpassen.
Gewoon lekker laten zoals het is en verder vanaf blijven.

Heb met zoutwater geleerd dat als je een probleem heb je een week wacht, en daarna nog 3.
Daar leer je geduld hebben van want daarbij heb je pas lelijke algen fases. :thumbs:
Dus eigenlijk gewoon lekker laten gaan, en pas na een maand iets eventueel aanpassen als je geen verbetering ziet. 1 ding tegelijk aanpassen en weer wachten?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan