Alg probleem


Brem

Well-known member
Lid geworden
29 mei 2018
Berichten
371
Leeftijd
36
Hoi mensen!

Het is al een tijdje geleden dat ik hier gepost heb.

Korte vraag..

ik heb wat meer alg. Hoe kan ik dit enigszins oplossen?
Ik heb van het weekend weer eens Japonicas toegevoegd maar weet niet of dat voldoende is.
Het groeit hier een daar ook op de planten (vooral op de Bucephalandra).
Iemand tips of de oplossing? :-D

Bekijk bijlage 318201
 
ik gebruik Chihiros Led (sterkte 1 tot 7. staat nu ingesteld op stand 4) en geen plantenvoeding
 
Is geen voeding een bewuste keuze, Brem?

nee hoor. Heb een fles staan (all-in-one) maar vergeet het gewoon.
Wel voeg ik af en toe wat vloeibare carbon toe.
 
Ik heb hier best heel veel geleerd in korte tijd, en wat ik op dit vlak heb onthouden is dat balans alles is. Teveel en je krijgt problemen (wat je met een waterwissel kunt oplossen) en te weinig en de balans is weg. Te weinig fosfaat is fijn voor algen, te weinig nitraat en je planten willen niet groeien. In een garnalenbak komt weinig biowaste (die garnalen poepen nou eenmaal wat minder) dus je planten moeten het echt van toegevoegde voeding hebben. En ik las in je andere topic al dat je wel wat meer-eisende planten hebt zitten in je mooie bakje.
 
ja de rest doet het goed. Rotala Walichi is erg rood in de toppen (heb al een keer goed moeten snoeien).
monte carlo heb ik al verschillende keren uitgedund. het zit echt in die algjes.
Ik zal de voeding voor de planten weer gaan doseren. kijken hoe dat gaat.

Denk dat een week of 2 dagelijks toevoegen (of zoals beschrijving aangeeft) wel verschil moet laten zien?
 

Terug
Bovenaan