Algen etende garnalen


Crash Cowboy

Well-known member
Lid geworden
9 oktober 2014
Berichten
2,191
Locatie
Nijmegen
Japonica's staan erom bekend dat ze de alg in het aquarium fors te lijf gaan. Met dat doel heeft Takashi Amano ze ooit ge�ntroduceerd, vooral als een bak net is opgestart.

Mijn vraag: geldt dat voor ALLE garnalen ? Doen bijvoorbeeld CR's hetzelfde ? Of geldt dat specifiek voor de Amano shrimps ?
 
Alle garnalen eten 'alles waar voedingswaarde in zit'.. maar de Amano's zijn wel heer en meester daarin.. ik heb ze bij mij een flinke dot algen in stukken zien hakken en opeten. Maar dus ook zichtbare stugge algen die door cr's niet worden aangeraakt.. die kunnen niet worden verwerkt waarschijnlijk.
Komt ook bij dat ze een stuk groter worden dan de meeste andere dwerg-garnaaltjes in de handel dus eten ze ook gewoon meer.
 
Nee, ze zullen misschien wat groene algjes eten maar niet zo expliciet als de Japonica s dat doen die jij bedoelt.
Anders kun je als je algen in je bak hebt er makkelijk een zooi Vuurtjes in zetten.
Maar dat zal niet zoveel zoden aan de dijk zetten denk ik.
 
kellemes zei:
Alle garnalen eten 'alles waar voedingswaarde in zit'.. maar de Amano's zijn wel heer en meester daarin.. ik heb ze bij mij een flinke dot algen in stukken zien hakken en opeten. Maar dus ook zichtbare stugge algen die door cr's niet worden aangeraakt.. die kunnen niet worden verwerkt waarschijnlijk.
Komt ook bij dat ze een stuk groter worden dan de meeste andere dwerg-garnaaltjes in de handel dus eten ze ook gewoon meer.

Waarom ben jij me nou net weer voor met je post :D ;).
 
Ok, helder. Dank jullie !
 

Terug
Bovenaan