algen op raam en planten

walters22

Active member
Lid geworden
10 augustus 2013
Berichten
32
Locatie
den hoorn
hoi ik heb een bak van 120 liter
en heb al een tijd last van algen in mijn
bak heb al een bestrijding middel er in gedaan maar
dat help niet echt

hoop dat iemand mijn kan helpen

Groeten Walter
 
stipjes op het raam en op de platen soort van pluisjes
 
Pluisjes zal de penseelalg zijn.
De groene stipjes is vaak de groene puntalg.

Kun je je waterwaarden vertellen en een foto plaatsen??
Hoeveel licht zit erboven en hoelang brandt de verlichting en gebruik je co2??
 
2. Tl balken een blauwe en een groen/geel brand zo 8 uur per dag water water zal ik na het eten ff meten en kan ik via mijn ipad ook een foto plaatsen ?
 
Die groene puntjes wijst op teveel voer..ik heb ze ook gehad..regelmatig met sponskrabbertje weghalen.

Suc^6
 
Mijn water waarde is

Ph 7,5
Fe0,02
Kh van blauw naar geel 5 druppels
No 2 0,05
No 3. 5


Foto maakt ik straks



Groeten walter
 
Wat ook nog handig is om te weten is je fosfaat waarde.
Sowieso is je no3 een rare waarde....is het vijf of vijftig? Vijftig zou te hoog zijn, vijf is te laag.

Op basis van kh en ph durf ik iig ook al te zeggen dat je te weinig CO2 hebt.
 
En hoe meet ik mijn fosfaat waarde


En hoe ik wil wel meer CO2 im mijn. Bak maar wil niet zo een instantie
Is dat wat anders voor
 
Je fosfaat waarde meet je met een po4 test en is niet helemaal hetzelfde maar ipv co2 kan je ook iets van carbo gebruiken,oa het merk easy life heeft dat.
 
Mijn filter eheim 2213 ratelt en bromt erg wat kan ik hier aan doen
 
Dit zal waarschijnlijk het rotortje zijn van de pomp, als die versleten is, gaan ze ratelen, vaak ik dan ook het keramische as-je versleten waardoor hij uit balans is. Mochten een van de twee versleten zijn dan zul je ze moeten vervangen. De meeste aquariumzaken die Eheim voeren zullen beide onderdelen op voorraad hebben liggen.
 
Dat is al gebeurd maar heeft niks geholpen
 
Hoe krijg ik algen wegen op mijn raam ze komen
Telkens terug
 
Algen zou ik met een scheermesje of een aquarium sponsje of een dot watten..(dus geen schuurspons :) ) weg halen..iedere keer weer.
De bodem..het is al te laat....zou ik een heel stuk dunner maken...zo'n 3 a 4 cm is meer dan genoeg...oogt ook gelijk een stuk mooier.
En wat je verder moet doen...tjaaa denk dat je tips genoeg gaat krijgen...dus trek daar dan een plan van aanpak uit.

Groetjes
 
walters22 zei:
2. Tl balken een blauwe en een groen/geel brand zo 8 uur per dag water water zal ik na het eten ff meten en kan ik via mijn ipad ook een foto plaatsen ?

Wat voor lampen zijn dat? Alleen blauw-- wordt gebruikt voor zeewater. Groen/geel zijn de kleuren van mijn clubje, maar ken ik niet als aquariumverlichting ;)
Staat er een merk/aanduiding op?
 
Terug
Bovenaan