Wat is er nieuw

algen verwijderen met waterstofperoxide

• Onderwerp starter Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum Startdatum
V

vriend van de cory

Guest
Hey forumleden, ik las over algen verwijderen met waterstofperoxide of H2O2 , dat het heel effectief zou zijn?
Heeft iemand hier ervaring mee ? Zoja hoe werk ik er mee en waar ga ik het vinden?

H2O2 wordt ook wel gebruikt in vijvers las ik om zuurstof toe te voegen, want als het met water in contact komt lost het op in H2 en en zuurstof. Ik zag op youtube , op het kanaal ADU aquascaping die man zijn bak behandelen tegen algen met dit product en hij heeft wel echt propere bakjes ! Hij zegt dat de vissen er ook geen last van hebben.

Note: Ik heb het over waterstofperoxide 3%

Volgens mij is daar genoeg over te vinden hier😉

Welke algen heb je en heb je al geprobeerd om de oorzaak te bestrijden? Zo nee, dan komen de algen waarschijnlijk net zo snel weer terug.

Ik heb er geen ervaring mee, maar je kunt het gewoon bij de Kruidvat halen. Wordt vaak gebruikt om te blonderen of vlekken te verwijderen. Schijnt inderdaad effectief tegen algen te werken, maar hoe je het precies moet gebruiken zodat het niet schadelijk is voor de vissen durf ik niet te zeggen.

Een zeer interessante link john! Ik heb er al wat in gekeken maar ga het straks eens doornemen.

En over de algen in mijn bak, dat komt door teveel aan ammonium, maar nu is dat probleem opgelost. Maar de algen zitten er wel nog steeds, ik heb er veel uitgetrokken maar ze gaan niet vanzelf weg gaan. Ze groeien niet terug ofzo, maar ik kan niet alles handmatig doen 😉 .

Ok, roodwieren kun je ook aanpakken met een stootkuur carbo.

Carbo is op haha, dus ik moet sws 1 van de 2 in huis halen .

Ik zou voor de carbo gaan maar ja die keus is aan jou😉

Njah ik weet niet of de carbo gaat werken...

Hoe doseer ik het dan ? op 120 L

Welke alg wil je dan bestrijden want carbo werkt juist goed bij draad en baardalgen. Normaliter is het dacht ik 1 ml op 50 liter en dan neem je de eerste dag de dosis x 5, de tweede dag x4, enzovoorts.

Draad en baardalg zijn de algen waar ik last van heb.

Hoe de werking van Carbo op de draadalg is durf ik zo niet te zeggen want ik heb het enkel zelf toegepast bij roodwieren.

Ik heb het product Alg control F van aquatic nature gekocht.
Maar mijn probleem is vooral dat ik simpelweg niet weet welke alg het is ... Ik ga er eens een topic over beginnen want ik ben ten einde raad ...

Goed idee en dat middel ken ik dus weer niet.

Ik was er me ook niet bekend mee .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan