Algen, waterpest


R

Robin_KLF

Guest
Goedemorgen,

Ik heb sinds een week mijn waterpest flink gesnoeid (groeide door mijn hele bak heen, Lido 120).
Maar nu merk ik dat er weer erg veel algengroei komt. Heeft een nieuwe waterpest plaatsen zin?
De oude groeit niet mooi verder, misschien niet goed gesnoeid.

Alvast bedankt,

Robin
 
Om welke alg gaat het en wat zijn de waterwaarden? Kun je een foto posten en iets zeggen over wat je aan voeding toevoegt en welke verlichting je hebt en hoe lang?
Algen zie je bij tekorten en het is beter om dan de oorzaak te bestrijden.
 
Je waterpest groeide als kool en nam zo het "eten" weg voor de algen. Nu de waterpest sterk uitgedund is, vliegt de alg als een geit op een haverkist de balk uit. Heel logisch eigenlijk....!
 
Je waterpest groeide als kool en nam zo het "eten" weg voor de algen. Nu de waterpest sterk uitgedund is, vliegt de alg als een geit op een haverkist de balk uit. Heel logisch eigenlijk....!

Kan maar goed als de bacteriecultuur goed op orde is dan zou het ook zonder waterpest niet mogen voorkomen lijkt me zo toe. Heb je een foto van je bak en ook de waterwaarden? Het is nu nog niet duidelijk om welke algen het gaat.

Snelgroeiers nemen inderdaad stoffen op zoals BigSmoke bedoeld maar voor hetzelfde geld heb je een tekort aan bijvoorbeeld co2 of iets anders.
Daarom is het handig om te weten wat je waterwaarden zijn en wat je verder aan voeding toevoegt.
 

Terug
Bovenaan