Algen!

Nogmaals dan maar?
Het filtersysteem is het z.g.n. Biofilter systeem (Juweel).

Hoezo nogmaals?
Zo komt het over alsof jij speciaal voor mij extra moeite moet doen.
Als je advies wilt, dan zou ik eerder dankbaar zijn voor iemand die vragen stelt. Ook al heb ik 1 ding idd over het hoofd gelezen, dan nog, zou ik blij zijn met iedereen die probeert mee te denken. Je zegt zelf al, en dat zie je op de foto ook, dat het niet lekker gaat in je bak.

Dit is volgens mij ook de eerste foto waarop je duidelijk kan zien welk filter je hebt en dat je je uitstroom erg onhandig hebt gericht.
Je kunt hem beter langs de achterwand richten, iets omhoog vlak onder de oppervlakte, om geen dode hoeken te krijgen.

Verder zie ik dat bijna je gehele achterwand een dikke alglaag op zit. Dit kun je beter weghalen.
 
Bedankt voor je tip Sanneke, zal de uitstroom nu eens naar achteren richten, wie weet bied dat enig soulaas.:thumbs:
De alglaag op de achtergrond stoort me in het geheel niet, sterker nog, ik vind het heel decoratief staan, bovendien hebben de algeneters er een vaste voederplaats mochten de draad/pluis/garen algen gaan verdwijnen.
 
Misschien kun je anders de bealgde bladeren wegknippen.
 
Bedankt voor je tip Sanneke, zal de uitstroom nu eens naar achteren richten, wie weet bied dat enig soulaas.:thumbs:
De alglaag op de achtergrond stoort me in het geheel niet, sterker nog, ik vind het heel decoratief staan, bovendien hebben de algeneters er een vaste voederplaats mochten de draad/pluis/garen algen gaan verdwijnen.

Het probleem daarmee is dat je ook een vaste plek hebt waar je je alg vandaan krijgt! dan zaait het enorm makkelijk uit, het zit namelijk al in je bak.
 
Sporen heb je altijd wel in je bak. Je moet omstandigheden creëren waarbij ze iet actief worden,.
 
Terug
Bovenaan