Algeneter gezocht...


Heb er wel een plastic bankje bij. Anders kom ik niet meer omhoog, met die stijve benen.
 
Nou, morgenvroeg ga ik met de spitskool aan de gang, ben benieuwd. Dank voor de tip!:)
 
Gistermorgen vroeg dus 5 bladeren in een grote pan gedaan, 1 minuut de kook erover en een blad met een mooie constructie in mijn bak gehangen. Daarna gingen we even naar de stad. Bij thuiskomst hing er een gruwelijke koollucht in de kamer, niet te harden:rolleyes:... Ik heb dat grote blad maar weggehaald want ze hadden er niet eens van gegeten. Nu zit er maar een klein stukje spiskoolblad in, kijken of ze daar wel van gaan eten. Ik heb inmiddels wel een filmpje gemaakt van Mrs. Smith die heerlijk op haar rug van de courgette ligt te eten, dat plaats ik straks wel hieronder.
 
Nou, ze lusten dus echt geen spitskool. De courgette was op, maar zelfs dat kleine flintertje kool lag nog onaangeroerd in de bak. Algen lusten Mr. en Mrs. Smith wel, ze hebben al flink wat weggehaald. Mr. Smith zit meestal in het hol tussen het kienhout, af en toe zie ik zijn staart ertussenuit steken.
 
Fijn dat je het zo positief op pak. Mooi weer om wat aan je vijvertje te doen.

Nou, de kogel is door de kerk, vanmiddag gaan de goudvissen verhuizen naar een enorme vijver in de buurt. Niet mijn eigen vijver helaas, door een peesontsteking is het niet raadzaam om zelf intensief in de tuin/vijver te klussen. Als de goudvissen weg zijn ga ik weer wat nieuw planten erin zetten en de bak voorbereiden voor nieuwe bewoners, naast Mr. en Mrs. Smith...
 
Wel dan naar de juiste temp zetten he? goede keus!
 
De temperatuur schommelt tussen 24,0 en 24,8 graden, er zit geen verwarmingselement in. Ik heb steeds koudwatersoorten in de bak geplant, maar met die goudvissen was dat natuurlijk dweilen met de kraan open. Wat vissen betreft, wil ik er in ieder geval een koppel rode paradijsvissen in. Die zijn niet te klein ( en ook niet te groot!) en contrasteren mooi tegen de zwarte achterwand. Maar dan moet ik eerst flink gaan beplanten...
 
De goudvissen kun je niet zo in de vijver droppen. Je moet ze overwennen ivm de tempratuur!!! Vijver is water vele malen kouder dan in je auqarium van 24 graden. Dat overleven ze niet dan in shock.
 
Zou mij eerst goed inlezen over paradijsvissen. Zijn geen makkelijk vissen.
 
Het gaat uitstekend met de ancistrussen. Ik heb inmiddels ook weer wat plantjes neergezet, en wat voeding erbij gedaan. Ongeveer 1,5 maand geleden had ik bij de LFS om ancistrussen gevraagd, maar ze kregen iets binnen waarvan ik dacht dat het sturisoma's waren. Het bleek om rineloricaria's te gaan, en dat vind ik toch erg leuke visjes. Ook die zwemmen nu hier rond.

275949


Mrs. Smith

275950


De meest scherpe van de bruine rineloricaria. De andere is meer rood. Lastig om ze goed te fotograferen, ze zijn nog klein.

275951
 
Klopt. Volgens diverse bronnen kan die op deze temperatuur. Ze begonnen vrijwel direct algjes te knabbelen. Ze worden ook niet erg groot en staan omschreven als rustig.
 
Wij hebben ze ook een tijdje gehad de rineloricaria, hele rustige visjes inderdaad, hebben wel ook schuilholletjes nodig die klein genoeg zijn voor ze (op wwww.legholen.com kun je ze kopen)
 
Gek5% kortingscode haha.
 
Antje. Toch wel grappig. Een mix van een albino longfin en een l144.

20190710_193039.jpg


Geen 1 albino uitgekomen. Allemaal wild.

Maar wel allemaal witte/gele rand op rugfin en staart. Maar ben benieuwd of dit ook longfins worden. Ze hebben wel langere staarten lijkt wel.
20190710_193024.jpg
 
Antje. Toch wel grappig. Een mix van een albino longfin en een l144.

Bekijk bijlage 275978

Geen 1 albino uitgekomen. Allemaal wild.

Maar wel allemaal witte/gele rand op rugfin en staart. Maar ben benieuwd of dit ook longfins worden. Ze hebben wel langere staarten lijkt wel.
Bekijk bijlage 275979
Wildkleur is bij de meeste dieren dominant (heb ooit tamme ratjes gehouden). Ik ben benieuwd hoe dat met de factor voor lange vinnen zit, misschien wordt dat gewoon iets ertussenin net als bij konijnenoren:S
 
Kans van 50/50. of 75 geel/25 gewoon.
 
Hier is het 100 wild
 
Ik heb het hier andersom, kweekgroep wildkleur longfins en zo'n 1% is albino, overigens is die witte bies op staart-en rugfin heel normaal bij wildkleur
 
Ik heb het hier andersom, kweekgroep wildkleur longfins en zo'n 1% is albino, overigens is die witte bies op staart-en rugfin heel normaal bij wildkleur
Ja vind het best wel mooi.

Ben benieuwd als ze wat groter zijn.

Hoe het dan uitziet.
 
Wij hebben ze ook een tijdje gehad de rineloricaria, hele rustige visjes inderdaad, hebben wel ook schuilholletjes nodig die klein genoeg zijn voor ze (op wwww.legholen.com kun je ze kopen)
Legholen komen eraan, die ga ik begin volgende week in de inrichting verwerken. Linus ( de rode) en Brownie zijn trouwens verschillend van karakter. Linus zwemt de hele bak door, en proeft van alle algen, terwijl Brownie meestal verstopt zit tussen de bladeren van een van de Javavarens die inmiddels in het aquarium staan. Dus zo sloom zijn ze niet ;)
 
Zo ik heb wat legholen er weer bij.

Enige wat ik jammer vind bij legholen.com dat ze maar 2 soorten legholen hebben vierkant of ovaalachtig geen 1 met 6punten.
 
Ja indd. Zijn hele mooie. Ik heb ook ergens gelezen dat ze hoekige en naar een punt toe fijner vinden die ancistruskes..
 
Ja indd. Zijn hele mooie. Ik heb ook ergens gelezen dat ze hoekige en naar een punt toe fijner vinden die ancistruskes..
Ik heb hier wat driehoeklegholen en in 1 bak werd dar fel om geknokt tussen twee mannen want er lag maar 1 driehoekleghol in, dus toen e rmaar nog twee ingelegd en toen was het geknok over
 
Ik heb hier wat driehoeklegholen en in 1 bak werd dar fel om geknokt tussen twee mannen want er lag maar 1 driehoekleghol in, dus toen e rmaar nog twee ingelegd en toen was het geknok over
Dacht ik al. Best grappig.

Maar toch zit ik.met een vraag. Meer uit interesse. Kan je 2 3 mannen in 1 aquarium plaatsen, zo ja waar moet je dan aan voldoen?

Ff voor de duidelijkheid niet dat ik dat ga doen hoor haha maar meer omdat je overal leest neem geen 2 mannen.
 
Meerdere mannen gaat prima, zolang je ze maar tegelijk toevoegd en niet dat er al 1 of meer in de bak zitten en er dan aan toevoegd want dan is het bal, al is het geen garantie dat het goed gaat als je ze allemaal tegelijk toevoegd, je hebt er nou eenmaal stijfkoppen tussen zitten die knokken tot de dood erop volgt
 
Heb jij dat al meegemaakt?
 
Ik heb ooit de fout gemaakt een trio (1m/2v) toe te voegen aan een bestaande groep, de toegevoegde man moorde vervolgens al mijn jonkies (ruim 100) uit, alle mannen moorde die uit en ging toen zelf dood, dus zat ik met een groep vrouwen en een berg financiele schade (rond de 1500,-) en dat ik dus nieuwe mannen moest vinden, wat niet lukte en toen dus 10 jonkies gekocht en nu 1,5 jaar later heb ik er een eerste nest van.
 
Meerdere mannen gaat prima, zolang je ze maar tegelijk toevoegd en niet dat er al 1 of meer in de bak zitten en er dan aan toevoegd want dan is het bal, al is het geen garantie dat het goed gaat als je ze allemaal tegelijk toevoegd, je hebt er nou eenmaal stijfkoppen tussen zitten die knokken tot de dood erop volgt
Geldt dat ook voor rineloricaria's? Deze zijn nog erg klein, en ik weet nog niet wat het geslacht is...
 
Wauw zoveel schade?


Maar gelukkig gaat t nu goed.
 

Terug
Bovenaan