Algeneter met bloed rond de bek kieuwen ?


J

Joey9411

Guest
Goededag

Tot mijn schrik zag ik net een algeneter met bloed rond de bek wat zou dit kunnen zijn en hoe te verhelpen/voorkomen

Zie foto
20190202_131236.jpg
20190202_131224.jpg


Gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sander, oto's zitten zelden op de grond.
Maar idd dit exemplaar is wel erg mager. Is het een vrij nieuwe bak?
En kunnen oto's tegen CO2? Dat weet ik niet, vraag het mij gewoon af.
 
Er zit een grind bodem in volgens de aquarium winkel waar ik kom is dit een bodem zonder scherpe stukken

Bak staat denk nu 2,5 maand

Hoe ze nu zijn heb ik ze gekocht ze zijn niet magerder geworden veder voer ik met flokken voer van tetra voor de vissen

Exstra tabletten voor de bodem vissen
En nog 1/4 van een algen tablet maar dit ligt ook op de bodem .
Kwa co2 is mij verteld dat ze er gewoon tegen kunnen maarja ze kunnen mij veel wijs maken

20190202_135101.jpg
 
Hoe ze nu zijn heb ik ze gekocht ze zijn niet magerder geworden veder voer ik met flokken voer van tetra voor de vissen

Je omschrijft precies het probleem met de Otocinclus.
Het is wildvang en accepteert zeer, zeer moeilijk commercieel voer. Dat ze zo mager waren bij aankoop is niet goed maar wel hierdoor te verklaren.
Het feit dat ze nog niet dikker zijn geworden bij jou zeg mij dat ze niets of amper wat binnen krijgen van het voer dat jij aan biedt.

Je zou als voer Repashy eens kunnen proberen, daar zijn goede ervaringen mee opgedaan. https://www.devisvoerwebwinkel.nl/aquariumvoer/repashy-gelvoer/repashy-soilent-green

Jouw bak is nog niet rijp genoeg voor deze kwetsbare visjes - dus goed voeren (Repashy) in de hoop dat ze aan het commercieel voer gaan en in de tussentijd bijvoeren met rauwe courgette. Plakje afsnijden, als je geen garnalen hebt een thee lepeltje er doorheen steken om dat plakje op de bodem te houden, en hopen dat ze er van gaan eten. Er is wel bekend dat metalen bestek iets afgeeft aan het water waardoor garnalen overlijden.
Courgette alleen voldoet niet.

Ik vrees dat de Otocinclus op de foto het niet gaat redden, zou hem dan ook uitvangen en euthanaseren.
 
Hoeveel oto's heb je? Maak je je zijruiten ook schoon?
En zou voor de zekerheid een grote waterwissel doen.
 
Oke ik ga het proberen

Ik heb er 5 van en ik maak me ruiten ook schoon maar niet tegrondig

Water wissel vandaag gedaan
 
Zijruiten anders niet meer schoonmaken. Als deze bealgen kunnen ze hier ook van eten. Zeg niet dat het gaat werken maar valt te proberen.

Hoeveel % heb je verwisseld?
 
Zijruiten anders niet meer schoonmaken. Als deze bealgen kunnen ze hier ook van eten. Zeg niet dat het gaat werken maar valt te proberen.
Ik vrees in vrezen, los van de bloeduitstortingen (?) zijn ze zo mager dat als ze moeten wachten op bealgde ruiten, het te laat komt. Wel een goede tip hoor, maar ik denk echt dat voor deze magere jongens het te laat komt.
 
Voor nu zou ik proberen de oto's aan het eten te krijgen met cougette, paprika, repashy soilent green. Sla kun je ook proberen net als komkommer maar hier zit weinig voedingswaarde in.
Vrees het ergste voor de oto op de foto maar misschien is de rest nog te redden.

Weet niet wat de oorzaak van de roodheid is. Dacht aan slechte watercondities maar je ververst wel.
 
Het rode is grotendeels weg de oto is redelijk actief maar eten gaat nog steeds niet van harte wat ik er ook in gooi
 
Mooi dat ie nog leeft!
Je zou er ook nog wat catappablad in kunnen doen. Daar zie ik die van mij ook wel eens aan hangen/van eten.
 

Terug
Bovenaan