Wat is er nieuw

algeneter met hele dikke buik?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dennis29
  • Startdatum Startdatum
ik denk niet dat de vis te redden valt en zou hem met een flinke tik uit z'n lijden verlossen.... maar goed dat is mijn mening.
 
hoi john ik begrijp je verhaal hoor maar het gaat over een vis en wat de vis eventueel heeft. en wat ik eraan kan doen. en ik ben gewoon een heel nuchter persoon laten we het daar op houden,

ik wil iedereen bedanken voor adviezen en tips ik ben daar echt blij mee.
 
hoi renate,

ik baal er wel van maar haal morgen wel bij dierenarts een middel om dat te doen.
 
Seabait zei:
Hoezo sceptisch over antwoorden van mensen die met passie deze hobby uitvoeren en met andere mensen hun ervaringen willen delen om die ook zo best mogelijk van hun hobby ivm het cre�ren van goede omstandigheden voor de dieren te laten genieten?)
Laten we zeggen dat Dennis in plaats van 'sceptisch' iets anders bedoelt namelijk 'kritisch'. Daar is niets mis mee.
Sceptisch mag je alle volgende keren (als je daar nog terug wilt) zijn naar die Pet's Place figuur, want zoals het verhaal op mij overkomt heeft die eerder al 15 jaar ervaring met het vak van verkoper dan met vissen fatsoenlijk houden.

Dennis, je zegt ook dat je terug kon met vissen zodra ze te groot worden. Is dit niet een mooie gelegenheid om zowel de maanvissen als de clowbotia's terug te brengen?

~ Ivo
 
Klopt gaat over de zieke vis ben ik het helemaal mee eens dat gaf ik al aan maar staat verder los van nuchter want denk zelf dat ik dat ook wel ben maar kon het niet laten om op je reactie te reageren.

Zou het nog heel ff aankijken met de vis en anders idd uit z'n lijden verlossen wat ik al eerder aangaf.
 
bedankt allemaal voor jullie reactie en kritisch is idd het beste woord
 
ik ga mijn verder verdiepen in het aquarium en mocht het te klein zijn gaan vissen niet terug komt er gewoon een grotere aquarium smile.
 
Graag gedaan Dennis,kritisch zijn is nooit verkeerd idd! 😉

Beste medicijn is trouwens om de vis met 1 klap dood te maken,niet het leukste maar wel het snelst.
 
'gewoon'? 😉

Bedenk goed waaraan je dan begint. Clownbotia's worden groot zoals Goldie al aangeeft en aangezien het ook nog eens groepsdieren zijn is een aquarium van richting de twee meter breed geen overbodige luxe. Voor een mooie grote groep maanvissen trouwens ook niet.
 
en het goedkoopst 😉 even in een krant wikkelen en tik!
 
Even terug komen op de Pterygoplichthys gibbiceps en 1x per week een algentablet. Dit zijn alles eters met een voorkeur voor dierlijk voedsel. Goed en afwisselend eten is voor hen zeer belangrijk. 3x per week wat levend of diepvries voer met elke dag een tablet en dan het liefst afwisselend de ene dag 1 met een hoog dierlijk gehalte en de andere dag 1 echt algentablet.
 
Maar eerst een foto dichterbij,he.
Dat het goed gezien wordt.

Gekookte mossellen voor de Gibbi, en de Botia,s.
 
Een ervaren man van Pet's Place las ik net...
Sorry...maar ik heb totaal niks met dat soort winkels 😉
Ik weet niet waar Dennis woont..maar er zijn in de buurt vast betere zaken te vinden.
Ik heb zelf 2 pantsermeervallen (Hemiancistrus vittatus) die gaan altijd zelf opzoek naar voedsel en altijd als al het licht in huis uit is..overdag zie ik ze nooitttt! Ze komen niks te kort..want als ik ze wel rond zie schuivelen (want zwemmen kan ik het niet noemen) zien ze er gewoon heel gezond uit.
Als een vis eenmaal dik van het vreten is..komt dat vaak nooit meer goed.

Succes ermee!


Groet manfred
 
Nou,dan heeft deze wel erg veel gegeten.
 
even een update sinds gister

ik heb de algeneter in een zoutbadje gedaan en direct anti bacti toegevoegd. ik zie sterk verbetering. de algeneter zit er nu paar uur in. afwachten maar.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan