Wat is er nieuw

Algenprobleem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter NLAnaconda
  • Startdatum Startdatum
Bij een kh van vijf zou je ph rond de 6.7 moeten zitten om genoeg co2 te hebben.
Hoe meet je de ph?

De KH was 5, hij is nu 7. De PH is ook 7.

Heb je een foto van je indicator?
Zal ik straks even maken. Het probleem met foto's is dat het soms kan vertekenen, maar ga een poging wagen zodra de lampen aan gaan. 🙂
 
Wachten we de foto even af.

Bij een ph van 7 en een kh van 7 zou je rond de 20 mg co2 zitten.
 
Hier de CO2 bel.

7D12BDA4-823D-4984-97BA-2A709365C9D4.jpeg
 
Nette kleur denk ik tenzij je erg veel licht hebt.
 
De kleur ziet er redelijk goed uit, maar weet dat de gemeten CO2 alleen op dat plekje is.
Dat wil niet zeggen dat het in je gehele bak zo is. Verander dan ook af en toe de locatie van de dropchecker om een beter inzicht te krijgen.
 
Nette kleur denk ik tenzij je erg veel licht hebt.

Nee ik heb gewoon standaard 2 T8 lampen niets extra's. Ik denk dat nu met de KH van 7 en de PH van 7 het ook aangeeft.

De kleur ziet er redelijk goed uit, maar weet dat de gemeten CO2 alleen op dat plekje is.
Dat wil niet zeggen dat het in je gehele bak zo is. Verander dan ook af en toe de locatie van de dropchecker om een beter inzicht te krijgen.

Zal m ook eens aan de andere kant hangen. Bedankt. Het is juist aan deze kant waar de meeste algen zich bevinden, hier staat ook 1 grote plant die de stroming wat belemmerd denk ik, aan de andere kant is dat ook een traag groeiende plant en die schijnen ook eerder slachtoffer te worden las ik?
 
Hou er rekening mee dat het verkleuren van de indicator enige uren in beslag kan nemen.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan