Algprobleem vermoedelijk zweegalg

  • Onderwerp starter Stefanfr
  • Startdatum
S

Stefanfr

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb sinds begin deze week een alg probleem. Zonder verandering in Co2 toevoeging en planten bemesting. Het licht heb ik donderdag verlaagd van 10 naar 8 uur.
20180506_132444.jpg


Het vreemde is dat dit overdag wanneer het licht aan is weg trekt tot dat het avonds helemaal weg lijkt te zijn.

Is hier iets tegen te doen? Ik moet vandaag het water nog verversen, misschien dat ik hier tijdens wat kan doen?

Ik heb een aantal weken geleden een lange tijd last gehad van bruin alg. Nadat dit is opgelost (co2 mindering) kreeg ik last van punt alg. wat nu ook langzaam weg aan het trekken is. En deze week vermoedelijk zweefalg maar geen idee wat hier de oorzaak van kan zijn.

Alvast bedankt,
 
Dat is zo te zien algenbloei en vaak is de oorzaak tekort aan co2. Valt er meer licht in de bak de laatste tijd of zonlicht?

Weet je de waterwaarden ook?
 
Heb je een grote hoeveelheid vissen bijgezet?
 
In het aquarium valt geen direct zonlicht. En ook niet meer licht dan normaal wat in het aquarium valt. Afgelezen aan onderstaande waardes zal de Co2 rond de 24 p.p.m zijn. (drop check is echter geel)

Waterwaardes:
PH - 7.0
KH - 8.0
GH - 6.5
Po4 - 2.0
No3 - 10 - wat aan de lage kant.
Sio2 > 6 - Veel te hoog kan aflezen meting komen.

20180506_195911.jpg


Even een water verversing gedaan, ziet er toch een stuk beter uit zo. Filter nu even over een micro pad zodat de kleine deeltjes eruit gefilterd kunnen worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prima waarden zo te zien.
 
Goede water wissel en filter schoonmaak lijkt et te hebben gedaan. Ook was mijn Purigen uitgewerkt maar dit kan toch niet dit veroorzaken? of wel?

Purigen dus ook meteen gewisseld en de oude opnieuw geactiveerd.
 
Misschien dat je toch baat hebt gehad bij het verminderen van het licht naar 8 uur waardoor de vraag kleiner is geworden. Goed dat het beter is geworden in elk geval.
 
Terug
Bovenaan