Wat is er nieuw

Algumin

Aquarium1998

Member
Lid geworden
11 januari 2022
Berichten
13
Leeftijd
26
Hoi, ik heb vandaag algumin toegevoegd maar nu doen mijn vissen ineens raar, hangen in de planten, niet actief en eentje hangt bij de uitstroom van de filter. Ik lees overal dat het NIET schadelijk is voor vissen maar daar ga ik aan twijfelen nu ik mijn vissen zo zie..
Iemand anders zo’n soort ervaring met Algumin van Tetra??
 
Nee, geen ervaring mee. Ik gebruik dit soort middelen nooit, omdat het meestal geldklopperij is. Ik zou meteen een waterwissel van min. 70% doen als t mijn aquarium was. Red je visjes!

Note: als het niet de algumin mocht zijn is er iets anders wat altijd wordt verbeterd met een grote waterwissel. Daarna je waterwaarden testen en goed in de gaten houden. Het kan ook een nitrietpiek zijn vanwege een niet ingedraaid aquarium of een overbelasting van viezigheid (voer, uitwerpselen e.d.) in je bak. Ook dan is een grote waterwissel belangrijk.
 
Zowiezo horen datsoort middelen niet in een aquarium en veel vissen kunnen er gewoon niet tegen omdat ze het niet van nature kennen.

Anyway: grote waterwissel doen van minimaal 50% en een topic starten over je algenprobleem en vooral GEEN chemische meuk in je bak gooien om algen te bestrijden want daar doe je meer kwaad mee als goed
 
Waterwaardes zijn in orde, is geen nitrietpiek oid. Ik heb maar amper algen in mijn bak maar wilde het preventief toepassen.
 
Zowiezo horen datsoort middelen niet in een aquarium en veel vissen kunnen er gewoon niet tegen omdat ze het niet van nature kennen.

Anyway: grote waterwissel doen van minimaal 50% en een topic starten over je algenprobleem en vooral GEEN chemische meuk in je bak gooien om algen te bestrijden want daar doe je meer kwaad mee als goed
dit dus
 
Daar ben ik inmiddels achter 😉 helaas las ik op andere sites goede reviews over dit product.
 
Het enige wat ik preventief in een aquarium doe is water en soms een beetje mineralen. Maar nooit iets waarvan iemand zegt dat het preventief werkt tegen problemen die je niet hebt. Want de kans is echt aanwezig dat je dan niet alleen het middel koopt, maar ook meteen problemen erbij.
 
Daar ben ik inmiddels achter 😉 helaas las ik op andere sites goede reviews over dit product.
Reviews worden ingekocht dus totaal onbetrouwbaar (word ook veel voor gewaarschuwd door de nieuwsmedia dat datsoort dingen gebeuren)
 
Preventief heeft geen enkel nut want sporen van algen heeft iedereen wel in de bak.
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: mocht je nog blyxa overhebben na snoeien heb nog een plekje 😀
      Terug
      Bovenaan