Wat is er nieuw

All in one plantenvoeding

bink79

Member
Lid geworden
17 maart 2026
Leeftijd
47
Goede avond luitjes

Ik heb vandaag de all in one plantenvoeding besteld

Want de all in one staat mega goed aangeschreven kwa reviews van mensen en hoor er goeie berichten over

Omdat hier alles in zit wat plantjes nodig hebben

Ik heb nu de easy life profito maar hier zat helaas niet alles in wat plantjes nodig hebben

Maar welke dosering is het beste voor mijn aquatlantis splendit 80 ultra 146 liter

Mijn voedingsbodem is van dennerle deponit mix pro

Bijlagen

• plantedbox-planted-box-all-in-one-estimative-index.jpg
    plantedbox-planted-box-all-in-one-estimative-index.jpg
    21 KB · Weergaven: 3
Wat voor jouw aquarium de beste dosering is, hangt o.a. af van je verlichting. Veel verlichting betekend meer vraag van je planten naar meststoffen en co2. Bij matige verlichting is deze vraag lager. Je komt erachter door voor je wekelijkse waterwissel te testen op po4, no3 en fe. Is bijvoorbeeld de voorraad no3 1 week na het toedienen van all in one nog 15mg, dan is je dosering aan de hoge kant. Is de vooraad no3 op, dan is je dosering te laag. Er mogen geen gebreken zijn tussen de wekelijkse doseringen.

De gouden driehoek, deze moet in balans zijn.

Ga je de verlichting verhogen dan is er ook een grotere behoefte aan CO2 en aanvullende bemesting (micro’s) en nitraat/fosfaat (macro’s)
IMG_0614.jpeg

Voor een hele lage ppm volstaat de natuurlijke aanwezigheid van CO2 door uitwisseling met de buitenlucht, low-tech aquariua
Om een 10-20 ppm te bereiken moet je CO2 toevoegen en bij voorkeur controleren met een Drop Checker

Een richtlijn: planten categorie vs verilichting lm/L vs CO2 ppm
IMG_0784.jpeg

Het heeft dus minder zin om grote hoeveelheden bemesting toe te voegen bij lage lichtintensiteit en geen CO2.
Druppeltesten (PO4/NO3/FE) is in dat geval “meten is weten”

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan