Wat is er nieuw

alle dwrg garnalen dood

Waarom kikkers bij garnalen, kunnen ook ziekte mee nemen

tja ik vond het wel grappige beestjes om er bij te hebben en de verkoper die deed mij dit niet afraden. Heb niks gehoord over dat deze ziektes mee konden nemen.

Inderdaad erg jammer dat het ineens allemaal verdwijnt 🙁

Kikkers zal ik ook niet meer kopen en met de dwerg garnalen kopen wacht ik tot mijn kleintjes groot worden en gezond blijven

Verkopers willen verkopen Rick,forum staat vol met voorbeelden van bizarre combinaties die volgens de meneer of de mevrouw van de winkel prima konden.

Nu dat ik 2 baby citroen garnaaltjes heb gezien en ook dat het vrouwtje nog in leven is, is het misschien beter om toch een aantal citroen garnalen te kopen?

Ik was niet van plan om nog een keer dwerg garnaaltjes toe te voegen na wat er is gebeurd maar ik denk dat het ook niet goed is om deze maar met zn 3ien te houden

Oh ja ik heb nu ook een jonge slak erbij 🙂
tcb9hcqSj2B6I6ZnlrkI1e_tTMnhLROs.jpeg

Misschien kan ik ze binnenkort verkopen als die zo doorgaan 😛

Tja een groep van minimaal 10 is het beste hoor.
Is het niet zo dat de kikker toevallig garnaaltjes opeet??

Rick85 zei:
Vandaag in de winkel heb ik het gevraagd en mij werd verteld dat het weleens aan concurrentie om voedsel kan liggen.
Het werd mij ook afgeraden om weer dwerg garnalen te kopen aangezien ik al waaierhand garnalen en japonica garnalen heb. Ook wou ik 6 japonica kopen zodat ik totaal 10 heb.

Dit verhaal klopt wel want ik heb ook alleen gevoed voor mijn neon tetras aangezien naar mijn weten alle garnalen zelf hun voedsel grazen. Japonica garnalen doen dit dus wel maar dwerg garnalen schijn je toch gericht te moeten voeden.

Daarnaast zijn die japonicas altijd zo snel dat ze wel een korreltje voor de tetras weg pikken.

Mijn slak heb ik trouwens weer gevonden dus het waren alleen de garnaaltjes en die kikkers die het niet hebben gered.

De kikkers zijn weg lees ik net.
Tja op zich kan dat niet een oorzaak meer zijn als er garnalen verdwijnen. het is wel raadzaam om te vragen of ze op ongeveer dezelfde waarden zijn gekweekt als waar jij ze in houdt.
Anders kun je misschien problemen krijgen met vervellen en voortplanten.

Je gelooft het niet maar ik heb een paar garnalen gevonden en een kikker in mn filter :|

Vandaag het filter schoongemaakt bij het verversen van het water en daar zie ik ineens een kikker op het filter matje liggen, na het uithalen van alle filters zie ik meerdere citroen garnaaltjes van groot tot piepklein.

Ik heb een JBL Cristal profi 901 met de JBL Topclean die ingesteld staat op het water oppervlakte. Aangezien de aanzuig op het wateroppervlakte staat heb ik er nooit bij stil gestaan dat de garnalen in het filter kunnen komen.

Ondanks dat weet ik ook wel dat het kan voorkomen dat baby garnaaltjes in je filter kunnen komen maar dan is het natuurlijk meteen klaar aangezien dat propellertje in je filter geen genade bied. Hoe kan het dan dat er een hele kikker doorheen komt :O

Ben heel blij dat ik dan toch 1 kikker en 4 garnaaltjes terug in het aquarium heb kunnen zetten 🙂 Ze zagen er niet eens zo ongezond uit.

Die 2de kikker waar die dan is gebleven?

BTW ik doe mijn externe filter ongeveer 1x per maand schoonmaken dus vandaar dat het wel lang heeft geduurd voordat ik ze heb gered.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan