Alowa!


E

Eddy09

Guest
Hoi allemaal,

Sinds gisteren druk aan het zoeken en lezen op dit forum, leuk! Ik ben best wel een dierenliefhebber alleen weinig verstand van vissen (niet eerder gehad). Op dit moment ben ik in het bezit van een sluierstaartje, buren vroegen aan mij of ik er tijdens de vakantie op wilde passen. Ik zei "sure geen probleem :)". Zoals ik zei had ik er weinig verstand van en kreeg een kom/vaasje met daarin 1 sluierstaart van pakweg 1,5 jaar oud.

Ik heb deze op de eettafel gezet en na een dag had ik al het idee dat de vis het niet zo naar zijn zin had.. bleef veel naar lucht happen etc en water stonk (zat een nepplant in...). Ik ben toen naar een tuincentrum gereden en die zeiden dat de vis een grotere bak nodig had + pomp etc. Ik heb toen uit impuls een bak gekocht van 25 liter + pomp en een plantje :).

De vis leefde direct op en hapte niet meer naar lucht! Dus ik was er erg tevreden over, de buren wilde de "grotere" bak niet hebben dus ik heb de vis geadopteerd! Dit was allemaal zo een 2 maanden geleden, ik ververs netjes het water 1 a 2x per week (50/60% ongeveer) en het water blijft mooi helder. Van het weekend kwam er iemand langs die duidelijk meer verstand had van vissen en die vertelde mij dat de vis toch echt een nog grotere bak nodig heeft en een maatje.. hij is nu alleen (altijd al geweest :(). Ik ben toen wat meer research gaan doen en voel mij best wel schuldig aangezien mijn oplossing alsnog niet de juiste is voor de vis! Terwijl ik dacht dat toch echt een stuk beter zou zijn. Afijn.

Ik ben bij een aquariumhuis geweest en morgen ga ik daar een aquarium halen van 1 meter. De bedoeling is dat er ook nog 1 sluier bij komt, dan zijn ze met zn tweeen. Ben alleen bang dat mijn sluier al wel vergroeid is.. hij is nog wel erg vrolijk en actief maar las ergens dat je aan de pupillen kunt zien of de vis vergroeid is of niet.

Hopelijk gaat hij het nog een aantal jaar naar zijn zin hebben in de nieuwe bak met zijn nieuwe vriendje! Hier een foto van de vis in zijn OUDE bak. Morgen dus de nieuwe bak halen en info winnen over hoe ik die het beste kan opzetten.

Gr
Ed

IMG_4184.jpg
 
Welkom Eddy.
 
thx all :) hoop dat de nieuwe bak een goed thuis voor hem/haar zal zijn en hij of zij nog goed kan groeien :)
 
welkom goed bezig om hem een beter onderkomen te bieden. ik vrees dat het leed al geschied is maar misschien herstelt het nog wat in zijn nieuwe bak sluiers groeien tot hun 3 jaar ongeveer.
 
Welkom! Goede stap, mooi dat je het beste voor de vis wilt!
 
Welkom op het forum.
 

Terug
Bovenaan