alternatief aansluiten 2 x superfish retroled 120cm


mantamiep

Well-known member
Lid geworden
10 januari 2009
Berichten
71
Locatie
Netterden
Ik heb een aquarium (Jewel vison 260) overgenomen met daarbij 2 retrolampen van Superfish. ( 1 rood licht en 1 wit, weet niet welke wit). Nu dus is van 1 de trafo's overleden ( output 10v, 2 ampere). Het liefst zou ik de 2 lampen op 1 voeding aansluiten. Kan dat? Of heeft er iemand anders nog een goed idee? 1 voeding met 1 controller zou eigenlijk het mooist zijn.
 
Als je 't juiste verloopstekkertje kan halen; kun je ze vast wel op dezelfde voeding aansluiten. Zorg wel dat de twee lampen niet meer belasting vragen dan je voeding kan leveren.
 
Je hebt nu dus 2x 10v 2A?
Ja, inderdaad. dus dan heb ik een verloopje en een travo van 10 volt 4 ampere nodig, toch? ER zijn ook controlers te koop voor de retroleds, maar ik weet niet of die de travo vervangen. ik zie nu dat er eigenlijk alleen 12v 4 ampere te krijgen is.. misschien toch maar gewoon een nieuwe originele trafo die Leon voorstelt te kopen..
 
Laatst bewerkt:
Misschien zoiets een optie, is nog dimbaar ook ;)
Ah, wel meteen een stuk prijziger, maar dan kan ik het ook dimmen. ik ga eens kijken hoe ik het ga oplossen. Het er nu maar even tijdelijk een oude nicrew bijgehangen, heb ik even de tijd voor een oplossing te zoeken. Dank voor de hulp.
 
Ik heb het maar anders aangepakt, we zijn van Superfish naar jewel gegaan. Vandaag kwam ie met de post. Dit past precies in het aquarium, ik doe de stekker in en stopcontact en "ooooooh wat mooi!!!!"

Juwel Multilux Led Light Unit 2x29 Watt - Verlichting - 120 cm​


Dit is er gewoon voor gemaakt en als ik nu een lamp ooit moet vervangen ben ik een stuk goedkoper uit. Er kan een daylite, color en nature in. Standaard zit er een Day-lite en Nature-lite in.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan