Alternatief interne filter


N

Niels den Brouwer

Guest
Ben van plan om een Aquatlantis fusion 80 aan te schaffen, maar zit vast aan een interne filter.
(weet extern is beter, maar kan in dit geval er echt niet om heen).

nu is deze te krijgen met of zonder de Biobox 2 filter. Beetje rondgekeken op forums en komt toch duidelijk naar voren dat de meeste hier niet echt tevreden over zijn.

andere optie is om er een alternatief in te plaatsen zoals de Eheim Biopower 200 of 240.
(en aparte verwarming uiteraard)

deze oogt ook kleiner dan de Biobox in afmetingen dus meer ruimte over.
hebben er mensen goede ervaringen met dit type of raden jullie wat anders aan?

sta open voor suggesties / tips.
 
dank je, ben niet bekend met deze filters - ga me hier in verdiepen :petjeaf:
 
Nadeel is dat de sponzen steeds schoon gemaakt moeten worden.
Anders steeds minder stroming.
Toch echt mechanisch en biologish nodig.
 
Iemand toevallig ervaring met bovengenoemd filter? is zowel biologisch als mechanisch.
 
Ik heb een tijd een I60 gehad en vond het een fijn filter om mee te werken, dacht dat de i200 hetzelfde is alleen wat groter
 
Wat is de reden dat je geen externe filter wilt?

Jbl zijn wel goed.

Je hebt ook die oase filters zijn ook wel goed.
 
Zou liever een externe filter willen hebben, maar kan hem nergens kwijt. Het aquarium zou op de bar komen (gemetseld van Steen)
en er is geen plek om het filter dan ergens te plaatsen, alleen op de grond maar dan zou hij een hoogte van iets meer dan 2 mtr moeten pompen. Vandaar dat ik gebonden zit aan een interne filter, maar had gelezen dat de BioBox geen fijn filter is dus wil ik daar iets anders voor in de plaats zetten.
 
Zou liever een externe filter willen hebben, maar kan hem nergens kwijt. Het aquarium zou op de bar komen (gemetseld van Steen)
en er is geen plek om het filter dan ergens te plaatsen, alleen op de grond maar dan zou hij een hoogte van iets meer dan 2 mtr moeten pompen. Vandaar dat ik gebonden zit aan een interne filter, maar had gelezen dat de BioBox geen fijn filter is dus wil ik daar iets anders voor in de plaats zetten.


Kan je niet zo een boekenleggerachtig idee kunnen maken? Waar je de filter op kan plaatsen?
 

Terug
Bovenaan