Alternatief Pleco (Hypostomus plecostomus) bij Discussen


Wolf1976

Well-known member
Lid geworden
10 april 2021
Berichten
78
Leeftijd
48
Beste Leden,

Kleine vraag, ik had als nieuwe toevoeging en als "opruimer"een Hypostomus plecostomus toegevoegd aan mijn bak met 10 Stendker discussen welke in 2 dagen alle planten netjes schoon heeft gemaakt enkel heb ik vernomen dat deze soort erg groot word en niet helemaal geschikt is als bijvis (kan discussen beschadigen en kunnen je bak aardig afbreken ;-)

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een alternatief als opruimer welke evt. de bodem reinigt en aanslag op planten.

Zat te denken aan bepaalde kreeft of garnaalsoorten enkel lees ik dat dit ook niet echt een oplossing is.

Alle info is welkom!
 
Doe eens een foto
Want als het om de L001 gaat dan zie ik geen probleem.


Sterbai is natuurlijk voor het opruimen
 
Denk dat kreeften de warme temperaturen niet overleven.

Een L046 word doorgaans goed bij discusvissen gehouden en blijft vrij klein (8-9cm)
 
Als bodemreiniger kun je aan een groep corydoras sterbai's denken, kunnen goed tegen hogere temperaturen en houden de bodem in beweging waardoor vuil in je filter verdwijnt
 
Doe eens een foto
Want als het om de L001 gaat dan zie ik geen probleem.


Sterbai is natuurlijk voor het opruimen
245014135_5228765280473547_4377599217230554312_n.jpg
 
Lijkt me sterk dat deze je discus gaat beschadigen.
 
Ik heb wel eens ergens gelezen (alleen weet ik niet meer waar) als pleco ,s niet genoeg te eten kunnen vinden of krijgen dan kan het wel eens gebeuren dat ze even aan je grote vissen gaan hangen ,niet perse discus vissen dus.
Een neefje van mij heeft het wel eens gezien in zijn aqaurium en die plek die je dan ziet door de pleco kan dan gaan ontsteken.
 

Terug
Bovenaan