Alternatief voor een Juwel 240 bak.


auauauauauaquaforumditismijndroombakvangrotenenkleurenal..jpg
Je zou ook eens bij van Wolferen kunnen informeren.
Die maakt de bakken ook zelf, maar geen idee wat voor peijs het dan gaat worden, maar vragen staat vrij.
http://www.aquariavanwolferen.nl/#
Ben even op deze site aan het kijken en meteen al een bak gevonden wat mij enorm bevalt en die ik wel zou willen in de gewenste afmetingen voor mijzelf.
 
Akvastabil Fusion Aquarium
130X50X50 cm incl: meubel

130x50x50 cm 325 liter 10/8 mm 2 deuren
130x50x75 cm

Totale hoogte zou dan op 125 uitkomen, maar weet ik niet 100% zeker

 
Waarom niet een bak op maat op een bestaand meubel? Dan is hij wel van boven open natuurlijk. En komt je verlichting er nog bij (maar deze hoeft niet in de weg te zitten van je thermostaat).

Dan kun je spelen met de hoogte. Bijv op een Eheim 130cm meubel of een Akvastabil fusion 130*50 of Juwel Rio 350 SBX 120*51 meubel?
Daarbij kun je een bakhoogte tot 40 - 50cm laten maken afhankelijk van je meubel.

Met een meubel + maatbak ben je voor ongeveer 4-500€ klaar (met filter en verlichting voor de prijs van het Akvastabil aquarium met meubel)?


Want stel, je neemt een 60cm aquariumhoogte, dan ben je meer beperkt in filters/co2 systemen in je kast, doordat deze slechts laag mogen zijn. Eventueel kun je al een bioloog gaan overwegen?
 
Akvastabil Fusion Aquarium
130X50X50 cm incl: meubel

130x50x50 cm 325 liter 10/8 mm 2 deuren
130x50x75 cm

Totale hoogte zou dan op 125 uitkomen, maar weet ik niet 100% zeker
Is dat van deze link Steven ?http://www.hardemanaquarium.nl/inde...ion-aquarium-wit-80x40x45-cm-1058-1059-detail

Als je naar onder scrolt dan zie je die staan met de afmetingen die jij aangeeft voor de prijs van €775.en met de verlichting erbij zou het dan op zo'n €894 komen en dan misschien €50 voor te leveren ?
Das een kleine 1000 euro want filters heb ik zelf staan een tetratec 800 en een JBL e1501.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom niet een bak op maat op een bestaand meubel? Dan is hij wel van boven open natuurlijk. En komt je verlichting er nog bij (maar deze hoeft niet in de weg te zitten van je thermostaat).

Dan kun je spelen met de hoogte. Bijv op een Eheim 130cm meubel of een Akvastabil fusion 130*50 of Juwel Rio 350 SBX 120*51 meubel?
Daarbij kun je een bakhoogte tot 40 - 50cm laten maken afhankelijk van je meubel.

Met een meubel + maatbak ben je voor ongeveer 4-500€ klaar (met filter en verlichting voor de prijs van het Akvastabil aquarium met meubel)?


Want stel, je neemt een 60cm aquariumhoogte, dan ben je meer beperkt in filters/co2 systemen in je kast, doordat deze slechts laag mogen zijn. Eventueel kun je al een bioloog gaan overwegen?
Ik heb jammer genoeg geen meubel van die afmeting op overschot Tom,ik moet dus van nul beginnen.
 
Ik stel het op prijs en vind het fijn dat er toch mensen zijn die met me mee denken om tot een geschikte bak te komen voor mezelf dank u.:petjeaf:
 
Ik geef de suggestie maar omdat een open bak (zonder vaste lichtkap) meer mogelijkheden geeft in de hoogte, met je thermostaat. (en prijs)

En een bestaand meubel uit de winkel kan gewoon relatief meevallen in prijs +-150-250€ ten opzichte van een maatwerk meubelstuk.

Bijv: Akva fusion 130*50 meubel 200-250€ (afhankelijk van winkel), bak 250€? verlichting max 250-300€ afhankelijk van hoe fancy je LED (met computer) wilt hebben.
De bak, volglas aquarium van: http://www.vijversdemars.be/npages/aquaria.html
 
Ik geef de suggestie maar omdat een open bak (zonder vaste lichtkap) meer mogelijkheden geeft in de hoogte, met je thermostaat. (en prijs)

En een bestaand meubel uit de winkel kan gewoon relatief meevallen in prijs +-150-250€ ten opzichte van een maatwerk meubelstuk.

Bijv: Akva fusion 130*50 meubel 200-250€ (afhankelijk van winkel), bak 250€? verlichting max 250-300€ afhankelijk van hoe fancy je LED (met computer) wilt hebben.
De bak, volglas aquarium van: http://www.vijversdemars.be/npages/aquaria.html
Das een zaak in Lebbeke Belgie daar zou ik in principe eens naartoe kunnen rijden en in Asse is er Aratinga waar ze ze ook opmaat maken maar hoe meer winkels jullie laten weten hoe beter voor mij want dan kan ik een goede keuze maken.

Een open bak daar ben ik niet zo voor , ik heb liefst een gesloten bak dit inverband met het vele water verdampen en het stof wat er in valt.

Die Aqvastabil Fusion 130 x 50 x 50 zilverwit is te verkrijgen in Ede Nederland maar dat moet toch in Belgie ook te vinden zijn of niet ? En in andere kleuren moet toch ook mogelijk zijn ?
 
Kun je niet een WIFI thermostaat kopen. Die plaatst je dan in je ketelhok en bedien je met een app op je mobiel.

- Geen lelijke Thermostaat meer in de huiskamer
- Niet meer opstaan en lopen
- Ook onderweg alvast even aanzetten
- Temperatuur overal in de gaten houden
- Elke hoogte die je wilt kwa bak.

Het lijkt me sonde als je een compromis moet sluiten omdat er een thermostaat hangt.
 
Kun je niet een WIFI thermostaat kopen. Die plaatst je dan in je ketelhok en bedien je met een app op je mobiel.

- Geen lelijke Thermostaat meer in de huiskamer
- Niet meer opstaan en lopen
- Ook onderweg alvast even aanzetten
- Temperatuur overal in de gaten houden
- Elke hoogte die je wilt kwa bak.

Het lijkt me sonde als je een compromis moet sluiten omdat er een thermostaat hangt.
Dat is net het grote probleem,ik woon in een woning van de sociale huisvestingsmaatschappij en in het huurcontract staat heel duidelijk vermeld dat er aan de woning absoluut niets mag veranderd worden noch verplaatst mag worden,wij mogen zelfs niet behangen maar enkel schilderen om maar een voorbeeld te geven,stel dat ik dat zou doen en ze komen kijken wat ze regelmatig doen dan hebben hun het recht om mij eruit te zetten en dat is het mij ook niet waard.
Dit heb ik ook gezegd tegen Henton.
 
Dat is net het grote probleem,ik woon in een woning van de sociale huisvestingsmaatschappij en in het huurcontract staat heel duidelijk vermeld dat er aan de woning absoluut niets mag veranderd worden noch verplaatst mag worden,wij mogen zelfs niet behangen maar enkel schilderen om maar een voorbeeld te geven,stel dat ik dat zou doen en ze komen kijken wat ze regelmatig doen dan hebben hun het recht om mij eruit te zetten en dat is het mij ook niet waard.
Dit heb ik ook gezegd tegen Henton.

Ahja, ik lees het nu. Beetje stugge huisbaas wel dan...
Toen ik huurde stond dat er ook allemaal in, maar ze kwam nooit langs en als ik belde en vroeg of ik bv de stopcontacten van ooghoogte naar voethoogte mocht brengen, was dat geen probleem. Als ik het maar liet controleren op netheid. Dat liet ik dan even per brief bevestigen en dan was het oke. Ik heb best veel veranderd in goed overleg.

Een Wifi thermostaat lijkt me een upgrade. Als jij het dan betaald gaan ze dan echt moeilijk doen?
Is er helemaal geen dialoog mogelijk?
 
Met Wolferen heb ik goede ervaring. Ze leveren kwaliteit en binnen 2 weken heb je de bak en kast naar jou voorkeur.
Ze leveren ook aan België want een kennis die in Frankrijk woont heeft bij hun aquarium met kast laten bezorgen.
Wat de leveringskosten naar België zijn weet ik niet maar dat zullen ze je wel vertellen.

Succes met je keuze.

Henk P.
 
De bouwer weet ik niet maar je kan eens informeren bij:

Aquariumhuis Romberg
Hugo de Grootplein 25
2613 VL Delft

Tel: +31 (15) 2125846
info@romberg.nl

Je zou ook eens bij van Wolferen kunnen informeren.
Die maakt de bakken ook zelf, maar geen idee wat voor peijs het dan gaat worden, maar vragen staat vrij.
http://www.aquariavanwolferen.nl/#
Zal ik dan ook maar een beetje reclame maken:p

Je kunt ook informeren bij aquaria Veldhuis, maken ook bakken op maat en als je wilt kun je er ook een zelfbouw meubel bij krijgen of alleen een stalen onderstel, verlichting etc. Helemaal naar wens te laten bouwen dus:daisy:
 
Ahja, ik lees het nu. Beetje stugge huisbaas wel dan...
Toen ik huurde stond dat er ook allemaal in, maar ze kwam nooit langs en als ik belde en vroeg of ik bv de stopcontacten van ooghoogte naar voethoogte mocht brengen, was dat geen probleem. Als ik het maar liet controleren op netheid. Dat liet ik dan even per brief bevestigen en dan was het oke. Ik heb best veel veranderd in goed overleg.

Een Wifi thermostaat lijkt me een upgrade. Als jij het dan betaald gaan ze dan echt moeilijk doen?
Is er helemaal geen dialoog mogelijk?
Voor alle duidelijkheid ik huur niet van een privé huisbaas maar van een sociale huisvestingmaatschappij en die zijn echt onverbiddelijk.
 
Met Wolferen heb ik goede ervaring. Ze leveren kwaliteit en binnen 2 weken heb je de bak en kast naar jou voorkeur.
Ze leveren ook aan België want een kennis die in Frankrijk woont heeft bij hun aquarium met kast laten bezorgen.
Wat de leveringskosten naar België zijn weet ik niet maar dat zullen ze je wel vertellen.

Succes met je keuze.

Henk P.
Bedankt voor deze mooie toelichting Henk word zeer gewaardeerd en van iedereen trouwens.
 
Zal ik dan ook maar een beetje reclame maken:p

Je kunt ook informeren bij aquaria Veldhuis, maken ook bakken op maat en als je wilt kun je er ook een zelfbouw meubel bij krijgen of alleen een stalen onderstel, verlichting etc. Helemaal naar wens te laten bouwen dus:daisy:
Ruben begrijp me niet verkeerd maatje,ik vind jou een fantastisch persoon maar van Veldhuis heb ik al een lange tijd niet veel goeds gehoord dus daar ga ik me niet aan wagen.No hard feelings right my friend.;)
 

Terug
Bovenaan