Rubz
Well-known member
- Lid geworden
- 23 januari 2016
- Leeftijd
- 36
Dat zou heel goed kunnen. Deze plant heeft een hoge behoefte aan ijzer. Maar ook een wat hogere behoefte aan licht en CO2.Te weinig ijzer denk ik
Inderdaad. Als je deze plant in de winkel gekocht hebt zou dit heel goed kunnen. Als het snoeisels zijn van een andere hobbyist denk ik dat hij al niet onder de optimale omstandigheden heeft gestaan als jij ze nu net hebt ingeplant en ze zien er nu zo uit.1e vraag: Hoe lang staat hij er al in?
Kan wel even duren natuurlijk voordat hij gewend is aan de groei onderwater.
Bij mij ging hij in een aantal dagen van compleet groen naar helemaal rood.
Nitraat is 10mg/l maar ik verdubbel de nitraat/fosfaat dosering deze week.Het klopt dat veel nitraat de rode kleur kan beinvloeden maar of dat in deze mate kan weet ik niet. Weet je zo de no3 waarde Ruben?
De echte plantenkenners hier kunnen er wellicht wat meer over zeggen.
Ik heb deze plant gekocht als de (zie titel) maar hij is zo groen. Komt dit door emerse kweek? Of heb ik een andere variant te pakken? Alvast bedankt, groeten Ruben
Bedankt voor de informatie! ja he zeldzaam of niet ik vond hem al wat groot voor mijn idee van de scape XD anyway we laten hem staan. Hij staat in zandbodem met voedingscapsules erbij. Er zit 2x t5 in het armatuur en ik heb een opening in de drijfplanten gelaten om ze zoveel mogelijk licht te geven. Ik doseer geen co2 maar zit wel laag in mijn verversen. Als die wat groter is, is het wel een mooie zichtbreker.Althernanthera reineckii is een grondvorm binnen de Alternanthera soorten. Zelf heb ik de mini en een grotere vorm in mijn bak. Beide roodbladig. Wat weinig mensen weten, ze worden ook niet veel aangeboden, is dat er een groenbladige vorm is. De vorm die jij hebt is de Alternanthera reineckii 'Groenbladig'. Zorg voor een vrije plek waar de plant kan opgroeien, m.a.w. zet ze niet te dicht bij elkaar. Dit kan wel bij de mini's maar de grotere krijgen dan te weinig licht op de onderste bladeren die dan zwart worden. Ook de groenbladige vorm is veel licht nodig! Een voedselrijke ietwat rulle bodem vinden fijn evenals voldoende CO2. Dit is geen mini maar jij hebt een relatief zeldzaam plantje!!
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.