Wat is er nieuw

Aluminium profielen voor onderkast zelf maken

Boris69

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 januari 2011
ben me aan het oriënteren om zelf een onderkast/meubel te maken en dan van alu profielen. Wie heeft daar ervaring mee? en wie weet ook een goede site om te bestellen/ te bekijken? oa welke dikte profielen etc etc. Zal waarschijnlijk tussen de 200 en 250 cm aquarium gaan worden. Maar zoals gezegd alleen informatief op het moment.

Ik heb al mijn stellingen gemaakt met de profielen en koppelstukken van handytube.
Ze worden netjes op maat geleverd en in elkaar zetten gaat erg makkelijk.
Heb gebruik gemaakt van 2,5x2,5x1,5mm profielen. Hoekverbindingen van nylon met staalkern versterking.

Op m'n werk bouwen we veel met 45x45 rexroth profielen, het concept is in meerdere merken te krijgen dus daar kan je flink op besparen.

Vaak kan je het op maat bestellen en dan is het meteen haaks gezaagd.
Wellicht kan je ook de gaten laten boren voor snelspanverbinders, anders heb je wel een kolomboormachine nodig als je dat wilt.
Of je gaat voor hoek verbinders maar dat vind ik persoonlijk minder mooi.

met profielen van https://www.aluxprofiel.nl/aluminium-constructieprofiel-3030/a3661 gaat dat prima afmeting 200x60x60
wel goed opletten dat je de juiste maat door geeft van de profielen en voldoende montage materiaal besteld
alles wordt keurig op maat gezaagd geleverd
IMG_20201114_163323.jpg 1647285771414.jpg

Laatst bewerkt:
met profielen van https://www.aluxprofiel.nl/aluminium-constructieprofiel-3030/a3661 gaat dat prima afmeting 200x60x60
wel goed opletten dat je de juiste maat door geeft van de profielen en voldoende montage materiaal besteld
alles wordt keurig op maat gezaagd geleverd
Bekijk bijlage 385730 Bekijk bijlage 385731
Ook niet duur..
Als ik m'n huidige meubel zou vervangen voor 1 met zwarte profielen en stelpoten kost het me "maar" €365 voor een meubel van 200x70x70 gemaakt van 45x45 zwart geanodiseerd.
En dat is met verzending.

Brengt me op ideeën..

Ook niet duur..
Als ik m'n huidige meubel zou vervangen voor 1 met zwarte profielen en stelpoten kost het me "maar" €365 voor een meubel van 200x70x70 gemaakt van 45x45 zwart geanodiseerd.
En dat is met verzending.

Brengt me op ideeën..
tja ook ik loop al een tijdje met de gedachten te spelen om het meubel van de 250 te vervangen voor dit en dan ook met 45x45
en gezien de toestand met het handels gebeuren in de wereld binnenkort maar werk van maken denk ik zo.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan