Aluminium stelling project


Nog 1 nachtje slapen:engel:
 
Paar dagen te laat maar oke :D

Nu woon ik nog thuis en zoals iedereen wil je op ten duur op je eigen... maarja nu ben ik (voorlopig) aangewezen op sociale huurwoningen en u weet wat voor wacht rijen daarvoor staan....
Afijn ik reageer al meer dan een half jaar op woningen maar stond altijd standaard plek 20 of hoger, afijn dat ging dus nog wel even duren.
vandaar dat ik er nog geen probleem in zag om mijn hobby in mijn thuis wonende situatie nog maar even uit te breiden... wantja hoe lang gaat zoiets duren?

Nu worden er alleen eind dit jaar jongeren woningen (t/m 29 jaar) opgeleverd hier in de buurt (daar kwam ik ook onlangs pas achter)... en ieder die al in de gemeente woont krijgt voorrang boven mensen uit andere gemeentes... mooie kans dus.

afgelopen dinsdag was de sluitingsdatum van de reageer tijd, en ik stond van de 31 beschikbaar komende op voorlopig positienummer 16 :)
De definitieve eindlijst moet nog bekend worden maargoed er moeten wel hele gekke dingen gebeuren wil ik daar niet tussen zitten.

de woningen verschillen van grootte, wie nummer 1 staat krijgt wss de eerste keus, nummer 2 de 2e keus ect.

Het is dus even de vraag hoe & wat ik van mijn hobby kan meenemen, kan ik wellicht een nog wat grotere bak kwijt dan mijn 160? kan ik alleen de 160 kwijt? moet ik de Rekord opruimen? ik weet het nog niet.

Voorlopig staat dit project dus in de koelkast :petjeaf:
 
Logisch hoor,eerst je eigen huisvesting en dan komt de rest wel!
Veel succes iig Richard!
 
Spannende tijd. Hopelijk wordt het wat!
 
Leuk Richard!! Hoop dat je een mooie woning kunt kiezen.
 
Succes. Hopelijk krijg je je eigen stekkie en voor je het weet heeft de hobby alle ruimte ingepikt. :D
 
Dank allen!

Leuk Richard!! Hoop dat je een mooie woning kunt kiezen.

Hoop het ook, denk alleen dat de grootste woningen al vergeven zullen zijn tegen de tijd dat ik mag kiezen :)... afijn ik ben maar in mijn 1tje maargoed zo'n aqua hobby neemt nogal wat plek in beslag :juggle:

Succes. Hopelijk krijg je je eigen stekkie en voor je het weet heeft de hobby alle ruimte ingepikt. :D

Haha nouja goed... eerst even kijken hoeveel ruimte we gaan krijgen (en of ik het ga krijgen, maar zoals ik al zei moeten er wel hele gekke dingen gebeuren wil dat niet zo wezen :D

er moet toch ook minimaal een bank en een TV meubel in :rolleyes::juggle:
 
Weet je ook hoe groot de woningen zijn?
 
Spannend! Ik zal voor je duimen, we gaan voor de 4 meter bak!:D:p
 
Spannend! Ik zal voor je duimen, we gaan voor de 4 meter bak!:D:p

Daar kan ik aardig wat grote M-A's in kwijt :rolleyes: jaa dat is een droombak maar vast nog niet van toepassing :D
 
Hoe heb ik dit topic kunnen missen.
Ondanks dat het project nou even stil staat ga ik je wel volgen. Ik ben heel benieuwd wat het uiteindelijk worden gaat.
 
Prima om mee te beginnen vind ik. Heb zelf redelijk wat jaren op 42 m2 gewoond, en dat met 2 personen. En hoe groter je huis hoe meer je moet schoonmaken:D

Precies, en ja wat wil ik met mijn (bijna) 24 jaar :juggle:
Oke mijn zus had op der 23e al meteen een woning van 122m2 maargoed :D

En hoe meer rotzooi je verzamelt :D

Iets met kamerplanten....
 
Daar was die weer :)

Gezien ik nu meer ruimte heb voor kweekbakken en graag de jongen van mijn Vieja Fenestratus wil gaan opkweken heb ik wel een paar flinke uitzwemmers nodig....
idee is om 2 (of 3 maar dan word het totaal wel erg hoog) bakken van 130x60x50 te plaatsen boven elkaar... ik twijfel echter wel of het aluminium snelsysteem van Handytube bakken van dit formaat gaat trekken, ik denk het namelijk niet.

Wat denken jullie hierover? alternatieven?
 
Kan je niet helpen maar leuk dat je weer over een stelling nadenkt :)
 
Ik kan je niet adviseren maar dat is met 2 of 3 bakken een flinke plons water erbij Richard. Als ik uitga van 3 dan zit je rond de 1000 liter dus of zo n stelling dat houdt durf ik ook te betwijfelen.
 
Psssssssst, ik ken iemand die ze niet alleen in de woonkamer maar ook in de tweede slaapkamer/logeerkamer heeft staan. Gekkenwerk.

Wat> in twee logeerkamers. :D heb je , he, met groot huis.\\

Vorig huis hadden we 6 kamers. nou??? stonden er ook 16.
:stop:
 
Ik kan je niet adviseren maar dat is met 2 of 3 bakken een flinke plons water erbij Richard. Als ik uitga van 3 dan zit je rond de 1000 liter dus of zo n stelling dat houdt durf ik ook te betwijfelen.


Dat zou ik in hout uit voeren, staanders 2 x 3 duims. liggers 2 x 4 duims. lengte bepaal je zelf
 
Dat zou ik in hout uit voeren, staanders 2 x 3 duims. liggers 2 x 4 duims. lengte bepaal je zelf

En van Bertus kun je dat aannemen!!

Misschien ook nog een cursus pen/gat verbinden. Of slisverbinden.
Verstekzagen.
Duimshout is 27mm per duim.
 
Dat staat genoeg op YouTube.

Halfhout verbindingen kan ook, he
Mal. bovenfrees. en gaan , met die banaan.

1 duim = in 2.54 cm
 
Halfhoutverbindingen heb ik dan toch het meeste vertrouwen in :)

Als ik jullie duimen dus even omreken, moet ik balken hebben van pak m beet 70 bij 100mm.
Hornbach heeft op de website 69 bij 119, perfect eigenlijk... maar alleen weer online te bestellen... ga ze liever persoonlijk halen om te kijken of ik geen kromme banaan koop.
 
Halfhout geeft ook meer dracht in de staander, he
2 x 3 = .4,5 x 7,5 cm. voor de liggers kan je 10 cm nemen, even houtstaatje maken, met tekening.
Heb je overzicht.


Zelf kijken , hoor. kan je schiften
 
Halfhoutverbindingen heb ik dan toch het meeste vertrouwen in :)

Als ik jullie duimen dus even omreken, moet ik balken hebben van pak m beet 70 bij 100mm.
Hornbach heeft op de website 69 bij 119, perfect eigenlijk... maar alleen weer online te bestellen... ga ze liever persoonlijk halen om te kijken of ik geen kromme banaan koop.
Ik heb mijn hout altijd bij een houthandel vandaan gebaald ipv de bouwmarkt, scheelt een stuk in de knoesten en kromheid
 
Het HandyTube systeem is harstikke sterk. Kijk even op de Discuszolder.nl daar staat bizar veel informatie vanuit Erno (eigenaar website) je kan hem ook mailen.

Andere vraag hoe maken ze dat schuifsysteem en die zijkanten dicht?



Misschien neem ik hier ooit nog eens een stelling namelijk om wat te kweken :)
 

Terug
Bovenaan