Wat is er nieuw

aluminium stelling uit elkaar halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ferry1978
  • Startdatum Startdatum
F

ferry1978

Guest
Ik heb gisteravond een mooie aquariumstelling opgehaald.
Echter blijkt deze aluminium stelling op een paar cm niet de draai op de trap te kunnen maken en moet ik de stelling (deels) uit elkaar halen.
Geen probleem zou je zeggen,....!?

Bij het los halen, zijn er een paar koppelingen die niet los gaan. Deze bevatten allemaal een soort van paraplu- sluiting, zoals ik ze maar noem.
4-weg koppelstuk met een gleuf in het midden, die het koppelstuk opzij drukt in de buis, zodat deze klemvast zit.
Helaas zitten deze koppelingen gekruist in de stelling, i.p.v. aan een zijde. Dus voorbeeld: links voor en rechts achter zitten koppelingen met staalkern die wel los gaan en rechts voor en links achter zitten de paraplu- koppelingen. Hierdoor kan ik de stelling niet per laag demonteren.

Is er iemand die weet hoe ik deze uit elkaar kan krijgen?

Wellicht helpt een foto, want ik kan uit dit geheel niet heel wijs worden? Maar is de stelling niet deels los omhoog te tillen doordat je wat draaivrijheid hebt?

Ga er voorzichtig vanuit dat de benoemde koppelingen van hard pvc zijn.Je zou kunnen proberen om het aluminium waar deze koppeling in zit te verwarmen met heet water uit een waterkoker,misschien zet het aluminium wat uit,direct na het verwarmen van het aluminium veel trekkracht zetten op de koppeling.

Mocht dit niet lukken dan zou ik de koppelingen die niet los willen met een ijzerzaag voorzichtig wegzagen zonder het aluminium te beschadigen,wanneer je ze hebt afgezaagd kun je met wat voor voorwerp dan ook de kunststof koppeling verder in het frame slaan dan ben je deze kwijt.Het enigste is dan nog dat je diverse zoveel als nodig nieuwe koppelingen moet kopen.

Met een nylon hamer zou je een eind kunnen komen.
Maar een foto van de koppelstukken is ff wat makkelijker dan de tekst

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan