Alweer ancistrus eitjes??


B

Bumblebiekje

Guest
Goede avond! Ik had eerst ancistruseitjes en de jongen zijn nu 4 dagen uit het leghol maar nu zie ik tot mijn stomme verbazing dat mevrouw, mijnheer de ancistrus weer aan het werk heeft gezet in het leghol. Is dat normaal dat dat zo snel na elkaar nestjes hebben??
 
Ja hoor dat gaat door en door ;)
 
Jeetje, dat had ik echt niet gedacht, dacht dat er toch wel een paar weken of maanden tussen zou zitten. Heb haast medelijden met het mannetje, heeft 21 dagen onafgebroken voor zijn nestje gezorgd en nou moet ie weer aan de bak...

Gelukkig heb ik een adresje maar na dit nestje ga ik ze toch tijdelijk uit elkaar halen tot de eerste jongen groot genoeg zijn om weg te doen. Zou het problemen geven om ze nadien weer terug bij elkaar te zetten?
 
Nee hoor want dan gaan ze zonder problemen weer lekker verder met kweken.
Staan ze gewoon om bekend,net als guppen.
 
Oh ok, goed om te horen, na dit nestje scheiding van tafel en bed dan voor een tijdje. Eerst de ancistrus van nest 1 maar is verkopen / ruilen maar dat mocht en doe ik pas vanaf 3 a 4 cm. Had er daarstraks per ongeluk eentje mee opgezogen met de slang, was nu anderhalve cm ongeveer, geen idee hoeveel ik er van over heb gehouden maar dat zie ik dan wel weer.

Heb in totaal nu ook 5 trossen appelslakeieren, pfff... :)

Edit: zijn ook nog eens belachelijk veel eitjes deze keer van de ancistrus...
 
In 1978 stond aquarium minnend Nederland op zijn Kop. Een jongen van 18 had een nest jonge Ancistrussen als eerste in Nederland voor zover bekend. Allerlei aquariumfotografen kwamen foto's maken en de aquariumbladen brachten uitvoerig verslag.

36 jaar later heb je topics als dit. ;)
 
In de tijd,dat het mannetje zit te wapperen,maakt zij weer eieren aan.
Kunnen ze ook een duizendvisje noemen.
 
Haha ja, botia, toen was het vast nog bijzonder, nu is het een gewone huis tuin en keuken ancistrus ;) Als mijn twee blauwe waaierhandgarnalen ooit eens iets willen doen en ik kan de jongen grootbrengen, dan spring ik wel een gat in de lucht :)

Ach het is en blijft wel mooi om te zien hoe alles zijn visdingetjes doet maar hoef nou ook niet hofleverancier van ancistrus te worden bij de lfs, dus als ik het vrouwtje te pakjen krijg mag zij mooi tijdelijk naar de 100 liter bak tot de jongen weg zijn.

Daarna wordt het net zoals bij meneer cactus de derde ronde :)

Maar Bertus, jij bent zo'n beetje koning ancistrus, waar laat jij al die jongen dan? Ook boj de lfs?
 
Voer ze aan de cichliden.
Als ze de kans krijgen.

Haal de gele en donkere met wit staartje apart.

Blauwe waaierhand gaat je niet lukken,komt weer brakwater om de hoek kijken.
 
Waarom hou je die dan apart?

Heb me al ingelezen over hoe brak water maken en hoe het in zijn gang gaat in de natuur dus proberen kan ik altijd en heb al een plannetje uitgedokterd hoe ik het wil gaan proberen (als het zover komt)... :)
 
Die zijn apart. wit streepje in de staart.

Ondanks alles, WEER jongen.halve cm.
Die man moet eruit.

Legbuis aan touwtje,in de bak leggen, man erin,snel ophalen.
Loopt de spuigaten uit.
 
Ah ok, heb namelijk ook veel jongen met witte streepjes in de staart :)

Misschien kan ik dat beter doen, leghol verhuizen naar de 100 liter bak met eitjes en mannetje en al... Eer ik dat vrouwtje te pakken heb ligt waarschijnlijk heel mijn bak overhoop. Zou dat een optie kunnen zijn dat leghol incl. eitjes en mannetje zo verhuizen?
 
Ja,hoor, snel doen,hand ervoor ,anders kruipt hij achteruit.
Dan rustig in e grote bak.
 
Oh, mooi, dank je voor de zeer nuttige tip Bertus, ga ik morgen avond meteen maar even doen, Thx!
 
Ik heb weleens een verslag gelezen van iemand die het gelukt is om enkele waaierhanden groot te brengen.
Lijkt me ook wel heel erg gaaf.
 
Jawel. Kreeften en garnalenforum.
Bij Willem Hartman.
 
Ik weet z'n naam niet meer maar was idd op het gek forum.
Een Duitser is het ook gelukt.
 
Weet je nog waar je dat gelezen hebt? Op internet? Heb wel eens opgezocht maar ik had juist gelezen dat het nog niet eerder gelukt was. Wel pogingen tot...

Heb me verdiept in de natuurlijke gang van zaken en heb gemerkt dat timing heel cruciaal is, vooral omdat de larven eerst nog een zoetwater traject dienen te ondergaan voor ze in het zout water komen. Met een beetje hersenspinsels heb ik een plannetje uitgedokterd wat ikzelf wil gaan toepassen als mevrouw ooit eitjes heeft. Ben wel blij mede te delen dat ik mijn blauwe waaiers heel vaak zie en dat ze haast onafscheidelijk zijn van elkaar, dus wie weet. :)

Ik ga trouwens nu naar bed toe, eventuele reacties lees ik morgen avond wel weer. Slaapwel en tot morgen.

Oeps, was te laat, zal eens die naam opzoeken! Bedankt alweer!
 
Als het me lukt zal ik hier de link plaatsen anders kan je zelf ff zoeken op het garnalen en kreeften forum.
Weltrusten ;)
 
Atyopsis Moluccensis (Aziatische ... - Garnalenkweker


Uiterlijk: De kleuren van deze garnalen zijn over het algemeen bruin, maar
kunnen varieren naar rood en oranje. ... Kweek: Jongen hebben brakwater nodig
.
www.garnalenkweker.nl/database/garnaal.php?id=9
 
Goede morgen! Dank bertus, dit had ik idd al gelezen, jij ook bedankt seabait, die ga ik vanavond doorspitten :)

Prettige dag! Bijna weekend!!!
 

Terug
Bovenaan