Amazon riverbank van D.vdvoet


Welk droogvoer geef je?
Bassleer biofish food regular, en dan de kleinste maat (M) deze aten ze direct.

Wat een pracht van een bak en nu nog kleine schatjes. Succes met het grootbrengen! Hoe krijg jij die foto zo mooi?
Dankjewel 😊! Ik maak de foto’s allemaal volledig in het donker, dus alle lampen etc in huis uit. Veder maak ik de foto’s met ongeveer 40% van mijn verlichting. De rest doet mijn IPhone 13, beetje spelen met de licht balans meer niet.

Nog een fotootje van de prachtige ouders:

C71D9E13-54B8-4F92-BAC5-27B61A5FC202.jpeg
 
Bassleer biofish food regular, en dan de kleinste maat (M) deze aten ze direct.


Dankjewel 😊! Ik maak de foto’s allemaal volledig in het donker, dus alle lampen etc in huis uit. Veder maak ik de foto’s met ongeveer 40% van mijn verplichting. De rest doet mijn IPhone 13, beetje spelen met de licht balans meer niet.

Nog een fotootje van de prachtige ouders:

Bekijk bijlage 358053
Bij mij duurde het even voor ze het wilden hebben, maar ze eten inmiddels ook granulaat
 
Maantjes zijn vandaag 3 maanden oud! Eten me nu al arm & lijken het goed naar hun zin te hebben. Morge op pad voor wat gezelschap! Het water is inmiddels flink gekleurd met zwarte Thee. Ook het nitraatfilter doet het opvallend goed in de bak!
B8218E3E-AEDA-4A5B-9B13-81D30574041D.jpeg
49AB14BE-180A-4F1B-BB33-BF3FA8E9CD55.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Leuk hè, hydroponie. Zuigt alle viezigheid zo uit je bak! En het heeft ook geen duur co2 nodig 😍
 
Leuk hè, hydroponie. Zuigt alle viezigheid zo uit je bak! En het heeft ook geen duur co2 nodig 😍
Ja vind het echt fantastisch. Ooit gestart met een monstera in het aquarium. Deze heb ik na 4 jaar nog steeds in een vaas staan. Als het hout is ingewaterd komt deze in de rechterhoek. Zag bij jou ook soorten in de bak waarvan ik niet wist dat het kon!

Mooi dagje geshopt vandaag. VKC, Aqua Amazone & Utaka! Prachtig groepje wildvang Corydoras melini Meegenomen. En 20 Kardinalen. Ook nog wat blackwater spul voor op de bodem. Utaka heeft een uitgebreiden collectie, zeker een aanrader!

FBC979CC-020C-47F5-8D22-742218AF18BB.jpeg
E2BE5E9D-7A64-49C8-A4BD-9537A9494530.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Wat een mooie meervalletjes! T kijken wel kleine hockeysticks. En de monstera zal vast geweldig staan! Vind die idd ook erg fijn werken samen met de strelitia maar te groot voor m’n bakopzet. Ben benieuwd hoe je dat gaat doen, ik volg!
 
Je kunt verschillende kanten op met een aquarium, je kan een mooie scape maken met wat vissen erin of je kunt een hoop vissen in een bak doen met wat decoratie. Ik vindt de scape het belangrijkste, een mooi geheel wat op zich al leuk is om naar te kijken aangevuld met wat vissen die daar bij passen. De hobby is dan het ontwikkelen van de scape zodat je met de tijd en ervaring de perfecte balans kan vinden tussen de scape en de vissen die daar bij horen.
 
Je kunt verschillende kanten op met een aquarium, je kan een mooie scape maken met wat vissen erin of je kunt een hoop vissen in een bak doen met wat decoratie. Ik vindt de scape het belangrijkste, een mooi geheel wat op zich al leuk is om naar te kijken aangevuld met wat vissen die daar bij passen. De hobby is dan het ontwikkelen van de scape zodat je met de tijd en ervaring de perfecte balans kan vinden tussen de scape en de vissen die daar bij horen.
Ik denk dat je in het verkeerde topic hebt gereageerd Erik 😉
 
Mijn reactie was op de foto van de bak, duidelijk een scape waar over nagedacht is, nog niet af maar goed op weg. (y)
Dat haalde ik niet uit het bericht! Alsnog bedankt voor het betoog. Voor mij is de bak om het moment “af” trouwens! Ben er erg tevreden over.
 
Dat haalde ik niet uit het bericht! Alsnog bedankt voor het betoog. Voor mij is de bak om het moment “af” trouwens! Ben er erg tevreden over.

''af '' is relatief, een scape blijft evolueren over tijd, over een jaar ziet het er anders uit over 3 jaar waarschijnlijk heel anders. Hoe dan ook, ik kijk graag naar een bak waar over nagedacht is.(y)
 
Hele tijd geleden dat ik iets gepost heb. Grappig genoeg is het aquarium sinds April niet veranderd en draait hij eigelijk perfect zonder problemen. Hobby heeft veder op een laag pitje gestaan en ben dan ook niet meer actief geweest op het forum. Maar langzaam gaan we toewerken naar een nieuw project waar ik T.Z.T. een nieuw topic voor zal openen. Kleine hint: het word ongeveer dubbel zoveel water. Ik ben langzaam daarom ook opzoek naar een nieuw huisje voor de Red Backs aangezien dit aquarium uiteindelijk weg gaat.

Wat foto’s van de huidige bak:
682f9144-5754-4691-b82a-7432952fa771.jpeg
15fe3a39-5ada-4d62-bcfd-853460d4e1df.jpeg
808f7df5-5166-4294-a731-93d5a182a239.jpeg
 

Terug
Bovenaan