Wat is er nieuw

ancistrus aquarium welke afmetingen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter wendy s1983
  • Startdatum Startdatum
W

wendy s1983

Guest
Hallo,

vraagje: hoe groot moet een aquarium zijn voor een koppeltje ancistrussen?

Van 60-80 cm.
Hou er rekening mee,dat 1 nest je gelijk een 30 jongen voort kan brengen.
Dus met 3 nesten, een 90.
Wil je dat?

Ligt er aan welke soort het is. De "standaard" ancistrus zou net gaan in een 60cm.

Meestal word in de handel de Ancistrus cf. cirrhossus verkocht. De lengte die deze vissen bereiken is erg wisselend, soms zie je exemplaren van 18 cm (uitschieters), maar ook zie je ze van 12 cm. Maar er van uitgaande dat ze zo'n 14 cm worden zijn dit echt wel forse vissen voor een 60 of 80 cm bak. Mede omdat ze redelijk territoriaal zijn en ook flinke vervuilers zijn zou ik een minimum maar van 1 meter aanraden.

Ancistrus cf. cirrhosus is inderdaad behoorlijk territoriaal. Met die reden, de enorme hoeveelheid die ze vervuilen en het formaat dat deze vissen bereiken zou ik ze nooit kleiner dan 100 cm. zetten en dan vechten ze elkaar nog weleens bijna de bak uit. Vissen van het andere geslacht bij elkaar zetten heb ik na de laatste batch jongen ook wel afgeleerd. Ze weten anders niet van ophouden.

ja dat probleem heb ik dus ook, heb nu een koppel in een 120 bak en ga deze verkopen, heb nog een kleine bak maar dat is dus geen optie. Dus dan kan ik ook beter mijn vissen verkopen aan een goede thuis want ze hebben al 2 nestjes gehad.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan