thirsa
Well-known member
- Lid geworden
- 18 november 2011
Hey iedereen,
Ik vraag mij af of mijn ancistrus ziek is. Sinds vandaag zag ik een rood stukje vin.
Ik heb een aantal foto's:
1. Dr kop, zoals ze is roodachtig bij dr neus, maar is ze altijd al geweest (ik heb haar sinds 3 maanden)
2 en 3: een soort bruine verkleuring aan de onderkant van dr staartvin
4 en 5: je ziet het heeeeeel licht. Een soort rood streepje aan de rechtervin. Ze is nu weg, ik krijg geen betere foto vooralsnog. Is dit een beschadiginf? Of zien jullie dat de vis sowieso bloedvergiftiging heeft?
6: de gezonde vin.
Op de ongezonde vin is een rood streepje op het verdikte deel.
Mijn waterwaardes zijn goed, kh altijd laag, 3. Ph 6.8
Anderhalve week een nitrietpiek gehad, en heeeel veel ververst. Maar geen ammonia gemeten. Nu ook niet.
De vragen die ik heb zijn:
Is het wss een beschadiging, of een vergiftiging?
En wat nu verder?
Ik vraag mij af of mijn ancistrus ziek is. Sinds vandaag zag ik een rood stukje vin.
Ik heb een aantal foto's:
1. Dr kop, zoals ze is roodachtig bij dr neus, maar is ze altijd al geweest (ik heb haar sinds 3 maanden)
2 en 3: een soort bruine verkleuring aan de onderkant van dr staartvin
4 en 5: je ziet het heeeeeel licht. Een soort rood streepje aan de rechtervin. Ze is nu weg, ik krijg geen betere foto vooralsnog. Is dit een beschadiginf? Of zien jullie dat de vis sowieso bloedvergiftiging heeft?
6: de gezonde vin.
Op de ongezonde vin is een rood streepje op het verdikte deel.
Mijn waterwaardes zijn goed, kh altijd laag, 3. Ph 6.8
Anderhalve week een nitrietpiek gehad, en heeeel veel ververst. Maar geen ammonia gemeten. Nu ook niet.
De vragen die ik heb zijn:
Is het wss een beschadiging, of een vergiftiging?
En wat nu verder?