Ancistrus cf. cirrhosus: vrouw of man?


Paddy.K.1966

Well-known member
Lid geworden
6 oktober 2007
Berichten
1,255
Leeftijd
58
Locatie
Oosterhout (N.Br.)
Dit is mijn Ancistrus cf. cirrhosus.

Voorzover ik lees hebben mannen een "gewei" en vrouwen niet, of soms een beetje.
Persoonlijk vind ik dat mijn Ancistrus cf. cirrhosus best wel een beetje een gewei heeft, wat zou betekenen dat het òf een man òf een vrouw zou kunnen zijn.

Ik speel met de gedachte een tweede Ancistrus in mijn bak te zetten. Maar dan wil ik het wèl bij 2 laten, op 100 nakomelingen zit ik niet te wachten. Ik wil dus zo zeker mogelijk zijn van het geslacht van mijn Ancistrus.

Wie kan me vertellen of ik een man of een vrouw heb?
 
Ik vergat even de foto's bij te voegen:
Ancistrus cf. cirrhosus (borstelneusmeerval) 01.jpg
Ancistrus cf. cirrhosus (borstelneusmeerval) 02.jpg
 
Ik denk een vrouwtje gezien het formaat van het gewei, mannen krijgen altijd een veel groter gewei, hoe oud is de vis?
 
Ik denk een vrouwtje gezien het formaat van het gewei, mannen krijgen altijd een veel groter gewei, hoe oud is de vis?
O ik zat naar de stekels op het hoofd te kijken.

Ik d8 dat bij vrouwtjes enkele borstels op de als en snor maar niet als gewei.

Maar jij hebt indd meer kennis. Dus ik volg jou :)
 
O ik zat naar de stekels op het hoofd te kijken.

Ik d8 dat bij vrouwtjes enkele borstels op de als en snor maar niet als gewei.

Maar jij hebt indd meer kennis. Dus ik volg jou :)

Ik heb hier de ancistrus rio tapajos en daar krijgen de vrouwtjes altijd een gewei, alleen minder groot als bij de mannen, dat vrouwtjes de stekels enkel rond de mond zouden krijgen is geen vaststaand feit en ook eigenlijk nergens op gebasseerd dan dat er ooit 1 persoon daarmee is begonnen dat te vertellen als zijnde een vaststaand feit
 
Ik heb hier de ancistrus rio tapajos en daar krijgen de vrouwtjes altijd een gewei, alleen minder groot als bij de mannen, dat vrouwtjes de stekels enkel rond de mond zouden krijgen is geen vaststaand feit en ook eigenlijk nergens op gebasseerd dan dat er ooit 1 persoon daarmee is begonnen dat te vertellen als zijnde een vaststaand feit
Aha weer wat geleerd. Thanks
 

Terug
Bovenaan